bemutatkozás

politikai önvizsgálat - többnyire. meg ami még eszébe jut.

közéletről, olvasmányokról, egyebekről. olykor személyes megjegyzések is.

a hírszerzőn futott blog folytatása.

váljál tagjává a blog facebook közösségének

utolsó kommentek

  • Kocsor Blokk: Nagy örömmel olvastam. Most már nekem is illene nekivágnom, nem csak tervezgetni. youtu.be/C8C-tp... (2011.07.26. 21:07) szarajevoi anzix
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tényleg kicsit elkanyarodtunk a tárgytól, de lehet, hogy mégsem. Az a kíméletlenség és ag... (2011.03.28. 17:03) trivialitások - 1.
  • kfg966: nem erről beszélek. hanem a fideszről. szerintem az a kapcsolat, amit te mondasz, az méltánytalan ... (2011.03.28. 16:38) trivialitások - 1.
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tisztánlátás az lenne, ha vallomást tennének és a megrendelőjüket is földobnák némi bizon... (2011.03.28. 15:13) trivialitások - 1.
  • kfg966: szerintem egyrészt igen. másrészt azt gondolom, hogy még ha a debreceni légkör hozzájárult is a te... (2011.03.28. 14:27) trivialitások - 1.
  • Utolsó 20

ritkábban írnak

statisztika

világ mamikáját, ha látja

2009.04.03. 08:32 kfg966

bloggernek a frontátvonulás óta megvan az a képzete, hogy a keleti pályaudvarban, mint cseppben a tengerben fedezhető fel ez az ország. most persze kicsit fáradt, hogy ezt a metaforát továbbvigye, s egyébként is, ez itt egy blog, nem mondja el megint azt, amit cseh tamás már egyszer nagyon jól, tessék föltenni a lemezt és hallgatni.

bloggert jó szerencséje arra készteti, hogy olykor a felszállás és elutazás szándékával, olykor pedig csak kikísérőben hetente járjon arrafelé. nem beszél most arról a hihetetlen koszról, ami ott van, persze nem olyan kosz, ami ilyen forgalom mellett óhatatlanul felgyülemlik akár egy nap alatt, nem, hanem a strukturális koszról, ami az igénytelen építés és az igénytelen takarítás és az igénytelen használat együtteséből alakul ki.

nem beszél arról sem, hogy a péntek délelőttönként pécsre induló intercity (a kassáról és / vagy miskolcról érkező) átlagban negyven perces csúszással indul, no problem whatsoever, megint állunk vazze, odavaló.

itt csak arról a teljesen diszfunkcionális dologról akar megemlékezni, ami a peronőrségből lett. igen, úgy tűnik, a mávon is sok a bliccelő. igen, úgy tűnik, hogy a vonatjegyek ára a szolgáltatás színvonalához képest valóban magas, viszont persze minél több a potyautas, a mégiscsak jegyet vevők jegye  annyival lesz drágább. úristen, hol működik ez pont ugyanígy? ja, hogy a bkv-nál is? ja, hogy a nyugdíjrendszerben is, meg az egész adórendszerben? jó reggelt kívánok.

szóval kitalálták ezt a dolgot, hogy peronzár. ez persze, bárhogy is hőbörögtek sokan, messze nem a demokratikus szabadságjogok sérelme, angliában is van, látta blogger franciaországban is, no problem. (azt azért meg kell, hogy mondja blogger, aki úgy általában nincs a térfigyelő kamerák ellen (értsd: nem gondolja azt, hogy az ésszerű keretek között használva az ördögtől való lenne), hogy londonban az ízléséhez képest sokkal több ilyen kamera volt, mint amennyit elfogadhatónak tart.)

szóval, kapu, jegyvizsgálat a peronnál. de nem ám mágnescsíkos jegy, azt vizsgáló beengedő kapu. nem, egyáltalán, az túl drága lenne. ehelyett sárga mellényes emberek állnak ott, kapunként szám szerint csúcsforgalomban kettő, azon kívül egy. nyilván nem egyetemi tanárok, hanem alacsony képzettségű emberek, akiket vélhetően a konfliktuskezelésre sem képeztek ki nagyon alaposan. ügyfeleik: munkába siető emberek, nyugodtabbak, frusztráltabbak, ahogy hozza, még azok is, akik rendelkeznek jeggyel. akik meg nem, azoknak meg nyilván mindig följebb áll.

úgyhogy sikerült olyan helyzetet teremteni, vélhetően nem kevés pénzért, amibe kódolva van ember s ember közötti konfliktus, megspékelve a magyarok legendás konfliktuskezelő képességével.

aminek persze az az eredménye, hogy bloggertől jó ideje nem kérte a jegyet egyetlen sárgamellényes se. sőt, blogger azt látja, hogy azokét nézik meg, pecsételik le, akik már eleve jeggyel közelednek. akik meg nem rendelkeznek jeggyel, azok vagy egyszerűen átsétálnak, vagy mormolnak valami kifogást, hogy a fornettibe mennek, miegymás.

azaz sikerült nem érdemtelen célra létrehozni tökéletesen alkalmatlan ellenőrző-rendszert, amelyet most majd nyilván úgy fognak megerősíteni, hogy az ellenőrökre is ellenőrzést küldenek, stb.

viszont az ember egy idő után mégiscsak inkább kocsival jár, mert a vonatnak azt az előnyét, hogy lehet rajta dolgozni, azért bőven ellensúlyozza az autónak az a kényelme, hogy mondjuk pécsre az út nem három, hanem mondjuk két óráig tart, rend van, s tisztaság, nem igénytelenség.

lehangolt.


3 komment

Címkék: máv vasút keleti pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://kfgblog.blog.hu/api/trackback/id/tr791043312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ethnografus 2009.04.03. 13:55:38

Na ez jó hír, hogy újra megjelentél... (aki eddig "utazo" név alatt futott, de most megállt, lásd: latohatar.com). Várom a folytatást (bár engem a kosár- és kézilabda hidegen hagy...)

MALVINA · http://komedias.blogspot.com 2009.04.26. 12:05:45

A minap a 86-os buszon utaztam. Ezen a járaton már régóta igen kulturált, tiszta, légkondícionált buszok futnak. Most is nyugalom, tisztaság, kint verőfényes napsütés... szóval élmény volt rajta utazni. Egyszercsak megjelent az ellenőr. A hölgy arcán széles mosollyal, altestén még szélesebb tomporral - ami igen praktikus, mert elállja vele a menekülők útját - nekiindult. Egy pillanat alatt lett is ám nagy sürgés-forgás: az utazóközönség uszkve fele ugrott neki a jegyjezelő automatáknak, és kezelte utólag a jegyét. Menekülni meg sem próbáltak! Az ellenőr mindezt végignézet, és mint aki jól végezte dolgát, az utólag lekezelt jegyek megtépázását követően leszállt.
Nem gondolom, hogy az ellenőrnek izombénító kütyüt kellett volna előrántania, hogy "aki bújt, aki nem" alapon fülöncsípje az utólagosan jegykezelő bliccelők hadát, de azóta is azon gondolkodom, hogy ez így mégis hogyan, hogy fog nekünk sikerálni! Mármint kimászni ebből a langymeleg gödörből. ::(((

TFL · http://civilzone.eu 2009.06.08. 15:48:47

Hát igen,

a blogger nem bloggol, az olvasó nem olvas. Március környékén már feladtam a folyamatos hiábavaló kattintgatást ide, oszt most örömmel látom, hogy mégis "vagy". Bár most se túl rendszeresen...

De erről azért eszembe jutott az elmúlt hónapjaim egyik megdöbbentő tapasztalata a bukaresti metróval. Tudni kell, hogy Bukarest ma már lényegesen "drágább" város mint Budapest, legalábbis ami az oda látogató költségeit illeti. Szóval igencsak meglepetésként fogadott az amúgy ma sem túl barátságos városban a kb. 70 (!!!) Ft-nak megfelelő metrójegy, rajta a mágnescsíkkal, meg a fizikai akadályt jelentő kártyalehúzásra nyíló "elavult" kapuk (eccer egy BKV szóvivő mondta talán, hogy persze, drága a jegy, meg sok az ellenőr, de legalább Pesten nincs ez az elavult kapus beléptetőrendszer, mennyivel európaibb ez a "szabad" belépés - sic), és a kb. 20 kaput felügyelő egyetlen unott helyi BKV alkalmazott. Mondtam is magamban, ezek aztán tényleg finanszírozásra szorulnak, régi kommunista módszer, az otthoni BKV külső finanszírozási igénye is 70-75%, akkor mennyi lehet itt? És mennyi lehet a bliccelő? Mert az (átugorható) kapukra néha rápillantó állomásonként egy szem "portáson" kívül ellenőr az gyakorlatilag nincs, senki sem zaklat. Az állam akkor esett le, amikor utánanéztem. A Metrorex-nél (bukaresti BKV) egy (70 Ft-al fizetett) út teljes önköltsége 64 Ft. Azaz kizárólag a kedvezményeket (diák, nyugdíjas, napijegy stb.) és az ingyen utasokat (ebből van sok, minden képviselő és parlamentben, kormánynak közvetlenül dolgozó) kell finanszírozni, a finanszírozás 50% alatt van. A biccelési arány 1,2%, a metróvonalak hossza kétszerese a budapestinek. És ma már új (Alstom) szerelvények, viszonylagos (balkáni szinten jó) tisztaság és kényelem vár. Mondom, alig 70 Ft-ért. De persze, elavult, kapus beléptetéssel...
Szóval valamit télleg nagyon rosszul csinálunk... pedig azért Románia messze nem jár annyira előttünk, mint amennyire ezt a hazai sajtó manapság előszeretettel hangoztatja, sőt...
süti beállítások módosítása