bloggernek a frontátvonulás óta megvan az a képzete, hogy a keleti pályaudvarban, mint cseppben a tengerben fedezhető fel ez az ország. most persze kicsit fáradt, hogy ezt a metaforát továbbvigye, s egyébként is, ez itt egy blog, nem mondja el megint azt, amit cseh tamás már egyszer nagyon jól, tessék föltenni a lemezt és hallgatni.
bloggert jó szerencséje arra készteti, hogy olykor a felszállás és elutazás szándékával, olykor pedig csak kikísérőben hetente járjon arrafelé. nem beszél most arról a hihetetlen koszról, ami ott van, persze nem olyan kosz, ami ilyen forgalom mellett óhatatlanul felgyülemlik akár egy nap alatt, nem, hanem a strukturális koszról, ami az igénytelen építés és az igénytelen takarítás és az igénytelen használat együtteséből alakul ki.
nem beszél arról sem, hogy a péntek délelőttönként pécsre induló intercity (a kassáról és / vagy miskolcról érkező) átlagban negyven perces csúszással indul, no problem whatsoever, megint állunk vazze, odavaló.
itt csak arról a teljesen diszfunkcionális dologról akar megemlékezni, ami a peronőrségből lett. igen, úgy tűnik, a mávon is sok a bliccelő. igen, úgy tűnik, hogy a vonatjegyek ára a szolgáltatás színvonalához képest valóban magas, viszont persze minél több a potyautas, a mégiscsak jegyet vevők jegye annyival lesz drágább. úristen, hol működik ez pont ugyanígy? ja, hogy a bkv-nál is? ja, hogy a nyugdíjrendszerben is, meg az egész adórendszerben? jó reggelt kívánok.
szóval kitalálták ezt a dolgot, hogy peronzár. ez persze, bárhogy is hőbörögtek sokan, messze nem a demokratikus szabadságjogok sérelme, angliában is van, látta blogger franciaországban is, no problem. (azt azért meg kell, hogy mondja blogger, aki úgy általában nincs a térfigyelő kamerák ellen (értsd: nem gondolja azt, hogy az ésszerű keretek között használva az ördögtől való lenne), hogy londonban az ízléséhez képest sokkal több ilyen kamera volt, mint amennyit elfogadhatónak tart.)
szóval, kapu, jegyvizsgálat a peronnál. de nem ám mágnescsíkos jegy, azt vizsgáló beengedő kapu. nem, egyáltalán, az túl drága lenne. ehelyett sárga mellényes emberek állnak ott, kapunként szám szerint csúcsforgalomban kettő, azon kívül egy. nyilván nem egyetemi tanárok, hanem alacsony képzettségű emberek, akiket vélhetően a konfliktuskezelésre sem képeztek ki nagyon alaposan. ügyfeleik: munkába siető emberek, nyugodtabbak, frusztráltabbak, ahogy hozza, még azok is, akik rendelkeznek jeggyel. akik meg nem, azoknak meg nyilván mindig följebb áll.
úgyhogy sikerült olyan helyzetet teremteni, vélhetően nem kevés pénzért, amibe kódolva van ember s ember közötti konfliktus, megspékelve a magyarok legendás konfliktuskezelő képességével.
aminek persze az az eredménye, hogy bloggertől jó ideje nem kérte a jegyet egyetlen sárgamellényes se. sőt, blogger azt látja, hogy azokét nézik meg, pecsételik le, akik már eleve jeggyel közelednek. akik meg nem rendelkeznek jeggyel, azok vagy egyszerűen átsétálnak, vagy mormolnak valami kifogást, hogy a fornettibe mennek, miegymás.
azaz sikerült nem érdemtelen célra létrehozni tökéletesen alkalmatlan ellenőrző-rendszert, amelyet most majd nyilván úgy fognak megerősíteni, hogy az ellenőrökre is ellenőrzést küldenek, stb.
viszont az ember egy idő után mégiscsak inkább kocsival jár, mert a vonatnak azt az előnyét, hogy lehet rajta dolgozni, azért bőven ellensúlyozza az autónak az a kényelme, hogy mondjuk pécsre az út nem három, hanem mondjuk két óráig tart, rend van, s tisztaság, nem igénytelenség.
lehangolt.
utolsó kommentek