bemutatkozás

politikai önvizsgálat - többnyire. meg ami még eszébe jut.

közéletről, olvasmányokról, egyebekről. olykor személyes megjegyzések is.

a hírszerzőn futott blog folytatása.

váljál tagjává a blog facebook közösségének

utolsó kommentek

  • Kocsor Blokk: Nagy örömmel olvastam. Most már nekem is illene nekivágnom, nem csak tervezgetni. youtu.be/C8C-tp... (2011.07.26. 21:07) szarajevoi anzix
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tényleg kicsit elkanyarodtunk a tárgytól, de lehet, hogy mégsem. Az a kíméletlenség és ag... (2011.03.28. 17:03) trivialitások - 1.
  • kfg966: nem erről beszélek. hanem a fideszről. szerintem az a kapcsolat, amit te mondasz, az méltánytalan ... (2011.03.28. 16:38) trivialitások - 1.
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tisztánlátás az lenne, ha vallomást tennének és a megrendelőjüket is földobnák némi bizon... (2011.03.28. 15:13) trivialitások - 1.
  • kfg966: szerintem egyrészt igen. másrészt azt gondolom, hogy még ha a debreceni légkör hozzájárult is a te... (2011.03.28. 14:27) trivialitások - 1.
  • Utolsó 20

ritkábban írnak

statisztika

i.m. dönci

2008.07.16. 18:16 kfg966

rápillantott blogger az index címlapjára és azóta nagyon nem érzi jól magát - meghalt ifjúkorának egy fontos darabja, dénes józsef. kicsit habozott, hogy mi legyen a post címe, mert ez a dönci valami bensőséges kapcsolatot is sugallni tűnhetne, holott blogger nem szeretné azt a benyomást kelteni, hogy puszta köszönőviszonyon, néhány alkalmi beszélgetésen kívül más kapcsolata is lett volna vele - de azt meg mégsem lehet írni, hogy elhunyt dénes józsef, amikor mindenki dönciként ismerte.

nem lesz ez komoly nekrológ, meg méltatás, inkább emlékezés, emlékezés blogger fiatalkorára, ahogy néhány tétova hobo- meg edda-koncert után először belecsöppent a budapesti underground zenei szcénába 14 évesen, először egy lavina-koncert erejéig, szegény nagy attila 18. születésnapján az fmh-ban, majd pedig az ady mh-ban egy kontroll-balaton-urh közös koncerten, ahol megváltozott az élete. ahogy tátott szájjal bámult, hogy így is lehet és ilyet is lehet.

az így is lehetben nagyon benne volt, hogy ezek a zenekarok mennyire nem mozognak a színpadon, ami a látványosnak vélt mozgású keményrockerek után kész felüdülés volt (hol volt még az az idő, amikor a kontroll majd bonnie és clyde történetét adja elő, meg hisztereo-polaroid showt csinál gödöllőn...) nem, álltak ezek a zenekarok egy helyben és nyomták a műsorukat.

majd urh feloszlik, és jön a hír az európa kiadó alakulásáról, első koncertről, s benne egy az eddigiektől teljesen eltérő fazonnal: nem bő nadrág, hanem szűkebb kordnadrág, nem tornacipő, hanem westerncsizma, és tépi a gitárját és rockos és rockandrollos és kurva jó mert a tökéből jön. még egy gitárost látott blogger ebben a szcénában, aki ennyire lenyűgözte az ösztönösségével, spenótot, nyilván. és ha elárulhatja, ugyanilyen szubjektíven, még egy gitárost talált enynire szuggesztívnek: kocsis tamást a sex-e-pilből, aki persze egészen más stílusban, de ugyanilyen hatást tett rá.

és onnantól kezdve, bár blogger sokkal jobban szerette a kontrollt az európa kiadónál, elsősorban dönci miatt nagyon sokszor ment ek-ra is. mint ahogy nem felejti el azt sem, hogy mennyire megváltozott a balaton addig nagyjából teljesen szétesett / szétfolyó produkciója is, amikor dönci (és magyar péter) beszálltak. emlékszik, amikor az adyban először látta a balatont, úgy, hogy víg mihály és hunyady károly voltak a színpadon, meg talán a villányi nevű szaxofonos... és aztán amikor először látta őket döncivel a rádayban, mennyivel feszesebb volt, mennyivel jobban össze lettek rakva a számok.

egyszer látta blogger még kőnigh péter ciklámen nevű zenekarával is az fmh-ban. abban is olyan szívvel-lélekkel vett részt, a balatonnál jóval kisebb mozgásteret engedő, mert megkomponáltabb számok is átlényegültek arra az egy koncertre, hogy aztán a záró számra, a fiúk játszák a beatzenét címűre, benne kőnigh szokásos harmonikaszólójával elszabaduljon a pokol és egy kurva nagy improvizáció lett belőle.

aztán megint balaton, almássy tér, ott hallotta talán blogger először énekelni; az némileg horrorisztikus volt. de annak az időszaknak volt a terméke a fény közepe lemez, ami az elmúlt évtized talán legmegrázóbb lemeze. örült blogger, hogy megvette, s hogy hallhatta élőben is. egyazon koncerten, ahol például a balaton fenyő miklós csókkirályát is előadta, meg beatricét is, meg miegymást.

nem tudja mikor, tán a rendszerváltás idején látta őt blogger többször a vörösmarty téren, saját maga följátszotta kíséret ment mellette magnón és arra improvizált. egyrészt csoda volt, amit játszott, élvezet volt hallgatni... másrészt meg szívszorító volt, hogy egy ilyen képességű embernek ez jut... s persze az ember csak ült és hallgatott, beszélgetett picit, majd ment tovább.

aztán utoljára már a gödörben látta, barátjával, gauchoval. az is olyan jellemző volt: egy halálosan bebombázott magyar péter alig bírt állni, s a koncert meg csak nem kezdőtött, aminek az volt a magyarázata, amint víg mihály mondotta a mikrofonba, hogy döncit bevitték. ami olyan hihetetlen nyolcvanas évek érzés volt, talán a szóhasználat okán.

az volt az utolsó alkalom, amikor látta.

most azt hiszi, hogy a nem saját nevemet fogja hallgatni: elrepül a lélek, micsoda ének...

nyugodjon békében.


7 komment

Címkék: balaton urh spenót európa kiadó dönci nagy attila kontroll csoport kocsis tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://kfgblog.blog.hu/api/trackback/id/tr18571359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mangorlo 2008.07.16. 20:02:25

lesz valami emlékkoncert a gödörben majd, most beszélik meg a fiúk mi legyen. én pár napja dumáltam vele, nem volt nagyon részeg, és olyan volt mint szokott, mesélt a kéziratban levő könyvéről, mondtam neki adassa valahogy ki.

sajnos ez van kezdenek elfogyni

StopSzmog 2008.07.16. 20:51:33

aug 22 én lesz a dönci emlék-családmegsegítős koncert. belépős természetesen

Kilgore Trout 2008.07.16. 22:25:49

Először akkor találkoztam Döncivel, mikor egyszer egy barátommal mentünk a Krisztina krt-i Dörgicsei borozóba, a Moszkva térről a villamos alagútból kijőve pont szembe. A Moszkván találkoztunk a barátom és én, és jött a Jenő, akit már ismertem (szintén kiváló gitáros) és egy ballonkabátos, hosszú hajú figura, akit nem ismertem. -Dönci- mutatkozott be. Mondtam jó. Mentünk a dörgicseibe, és közben, gitár lévén nálam, pilinckáztam rajta a stairway-t. Már a második résznél tarottam, amikor a ballonos fazon megszólal: -te, figyelj, innen hiányzik egy hang!- Ok, bazze, akkor nyomjad, adtam a kezébe, majd vissza sem kértem...Akkor tudtam meg, ki is ő valójában. Az EK kimaradt nekem, mert akkor voltam katona, csak jóval később, mikor már ismertem Döncit, hallgattam a zenekart. Később egy jó párszor az említett Vörösmarty-n játszottam vele jó párszor együtt. Santanától az Európát, meg Beatleseket. Nyugodjék békében.

gaucho.magiar 2008.07.17. 19:39:40

nagyon szomorú.
én még a neurotic-ban is szerettem.

Kovács András 2008.07.17. 20:59:45

28 éves korában találkoztam vele személyesen először...addig csak az EK koncerteken láttam a srácot.Kemény időszaka volt, Víg,Pajor,Hunyadi,Kőnigh,Rubleczky és még sokan mások lógtak állandóan nála az Üllői út 119-ben. Nekem és velem egykorú barátaimnak,16 évesen elég érdekes társaságot jelentettek:) Dőlt az ital, mindenki zenélt,eszelős házibulik, jó volt,de sok is volt. Aztán mindenki ment más felé, '90 körül csúnyán magukra lettek hagyva ezek a srácok...Döncinek akkoriban a gyomrával voltak gondjai,így az első EK videoclipben is (Küldj egy jelet) csak "háttérszereplőként" vett részt (MJ lopta ki a kórházból a felvétel idejére) A Pajor-féle megtérése idején szinte teljesen eltűnt a látókörömből,viszont amikor több év után újból összefutottunk, örömmel konstatáltam, hogy teljesen jól van.Iszonyúan szar volt, hogy eltűnt az EK-ból, mert a gitárszólói nélkül üresen szóltak a számok.Őt nem érdekelte többé a Kiadó, mert értelmetlen küzdelemként őrizte a zenekarban töltött évei emlékét. Hát ennyit az elejéről, 1986-tól. Nyugodj békében ,öreg cimbora!

Téótante 2008.07.21. 00:07:02

...én meg közben benneteket is irigyellek, mert én már csak a 90-es évek közepe óta láttam őt, őket élőben zenélni. Hjaaaj, nekem még azok is a nosztalgikus, csodás emlékek közé tartoznak, és egészen hihetetlen, hogy nem nagyon lesz többé ilyen...
süti beállítások módosítása