bemutatkozás

politikai önvizsgálat - többnyire. meg ami még eszébe jut.

közéletről, olvasmányokról, egyebekről. olykor személyes megjegyzések is.

a hírszerzőn futott blog folytatása.

váljál tagjává a blog facebook közösségének

utolsó kommentek

  • Kocsor Blokk: Nagy örömmel olvastam. Most már nekem is illene nekivágnom, nem csak tervezgetni. youtu.be/C8C-tp... (2011.07.26. 21:07) szarajevoi anzix
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tényleg kicsit elkanyarodtunk a tárgytól, de lehet, hogy mégsem. Az a kíméletlenség és ag... (2011.03.28. 17:03) trivialitások - 1.
  • kfg966: nem erről beszélek. hanem a fideszről. szerintem az a kapcsolat, amit te mondasz, az méltánytalan ... (2011.03.28. 16:38) trivialitások - 1.
  • Dr. simonmondja.: @kfg966: Tisztánlátás az lenne, ha vallomást tennének és a megrendelőjüket is földobnák némi bizon... (2011.03.28. 15:13) trivialitások - 1.
  • kfg966: szerintem egyrészt igen. másrészt azt gondolom, hogy még ha a debreceni légkör hozzájárult is a te... (2011.03.28. 14:27) trivialitások - 1.
  • Utolsó 20

ritkábban írnak

statisztika

sportriporterekről, csalásokról, nemzetkarakterológiáról

2008.08.23. 16:24 kfg966

hát, akkor most már nem írna a negyedik helyért folyó mérkőzésről, leginkább gratulálni szeretne a lányoknak ahhoz a helyezéshez, amit blogger az olimpia előtt nagy erőfeszítéssel elérhetőnek gondolt. akadt ebben a menetelésben kilátástalan játék, akadt ezután a románok ellen olyan játék, ami mindenképpen meglepő volt a csoportmeccsek kilátástalansága után, és akadt elszalasztott lehetőség, az elődöntőben, ahol az utóbbi évek leggyengébb produkcióját mutató oroszországa nézett velünk szembe.

az összkép alapján kifejezetten örvendetes a negyedik hely, amihez őszinte gratuláció jár. a sportág vezetésének feladata azonban az, hogy ne forduljon el azoktól az intő jelektől, amik a kétségtelenül örvendetes helyezés mögött vannak.

de erről máskor. most sokkal inkább arról, amit blogger a közvetítések során tapasztalt. elsősorban a csapatsportokat közvetítő mezei dánielről és egri viktorról akar szólni; elsősorban mezei dániel és a vízilabda-bronzmeccs ürügyén, de nem elhanyagolható mértékben egri viktorra is vonatkoztathatóak a fenntartások.

mezei dániel a bronzmeccsen, azt követően, hogy egy gólos vezetésünknél, belül az utolsó fél percen emberelőnyt adott az ausztráloknak, azt mondta, hogy ilyenkor már nem szokás fórt adni. rendben van, valóban nem szokás. ugyanakkor a szabálytalanság alapján megadható volt - ettől persze md még kommentálhatja úgy, hogy a szokásjog alapján furcsa az eljárás.

csak sajnos folytatta, imígyen: most mit mondjak? mondjam azt, hogy csalnak? ezek némileg kemény szavak, főleg egy viszonylag korrekt módon levezetett meccset követően furcsák is. egy-egy tévedés, bármilyen kiélezett helyzetben esik meg, önmagában nem jelent sem rendszert, sem tendenciát, sem szándékosságot. a csalás viszont legalább az utóbbi kettőt feltételezi. vélhetően mezei dánielt az indulata ragadtatta ilyenre és maga sem hiszi, hogy az állítása bizonyítható lenne. akkor viszont ez nem más, mint különösen nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás. ami egyrészt önmagában is elég kemény. másrészt viszont hangulatkeltés.

azt gondolja erről blogger, hogy egy embernek, bármilyen hiú és csökött nárcisz is, tisztában kell lennie a munkájához kapcsolódó és ráruházott felelősséggel. különösen egy olyan embernek, aki a tv nyilvánossága előtt mikrofont kap a kezébe, ezzel együtt pedig lehetőséget, hogy emberek gondolkodását, világról alkotott képét befolyásolja. különösen egy olyan országban kellene vigyáznia arra, hogy a szavaival milyen hatást vált ki, amelyben az ott élő állampolgárok jelentős részének szent meggyőződése, hogy minket évszázadok óta a balsors tép, s hogy csak korlátozott mértékben vagyunk alakítói a sorsunknak.

most nagy szavak következnek. a magyar nemzet álló két legfontosabb feladat közül az egyik az egymás iránti bizalom helyreállítása - a másik pedig az, hogy fölismerjük, hogy elsősorban mi vagyunk a felelősek a sorsunk alakulásáért. mi hozzuk a személyes döntéseinket, a mi munkánk minőségén múlik a boldogulásunk - amelyet olykor természetesen akadályozhatnak külső nehézségek, de ezek a nehézségek korántsem akkorák, hogy mindig és mindenkor és folyamatosan csak ezek akadályozzák meg egy-egy siker bekövetkezését.

ha tetszik, ha nem, a sport az emberek körébrn elég komoly figyelmet élvez. különösen igaz ez az olimpiára. ez most olyan olimpia, ahol a magyar küldöttség elmaradt a közvélemény várakozásától (ez itt most nem értékelő megjegyzés, nem kíván blogger abba belemenni, hogy jogos volt-e a várakozás, de tény, hogy átlagban 6-8 arany volt a várt eredmény, ami már bizonyosan nem teljesül.) a közvéleményt nyilván érdekli, hogy miért maradtunk el a várakozástól. és az első benyomását a saját szemével szerzett benyomásai mellett a szpíker kommentárja alapján alakítja ki. (közismert tény, hogy a képhez fűződő kommentárok milyen mértékben alakítják a képről alkotott interpretációnkat.)

másként fog vélekedni, ha a szpíker egyértelműen a sportdiplomáciát okolja, más okokról pedig nem nagyon szól, s másként akkor, ha a riporter arról is beszél, hogy miért nem tudunk megőrizni, vagy akár növelni egy háromgólos előnyt (vízilabda), vagy arról, hogy a világ kézilabdázásának fejlődési üteme ma gyorsabb, mint a magyarországi fejlődéséé, és emellett szól arról is, hogy a bírók sem mindig álltak a helyzet magaslatán.

az első azonnali, kézenfekvő, sok gondolkodást nem igénylő, ám a továbblépést, az esetleges hibák észrevételét és kijavítását sem eredményező, ezért nem előremutató gondolatsor. a második ellenben az. és túlmutat a konkrét sporteseményen - talán segítene néhány nézőnek abban, hogy felismerje: a dolgoknak nem mindig olyan nagyon egszerű és tőlünk független a magyarázata.

hogy nem lehet minden egyes kudarcra az az egyetlen reakció, hogy külső körülmények esküdtek össze ellenünk - most éppen bírók formájában. ugyanezt persze, kicsit mérsékeltebb megfogalmazásban, egri viktor is eljátszotta (ezért is említette blogger az imént a kézilabdát), amikor azt mondotta, hogy a koreaiak norvégok elleni kétséges (időntúli góllal kaptak ki vagy sem) vereségét kell a bíróknak mindenáron ellensúlyozniok azzal, hogy korea lesz a harmadik.

valóban volt az utolsó néhány percben néhány erősen vitatható és egyértelműen minket sújtó ítélet. de az a helyzet, hogy ebbe bele lehet keverni a sportdiplomáciától az összeesküvés-elméletig sok mindent, vagy lehet éppen azon is töprengeni, hogy miért vagyunk olyan kínos helyen a kiállítás-statisztikában már évek óta, s hogy ez nem magyarázhatja-e legalább a kiállításokat - vagy lehet nagyon egyszerűen és ugyanakkor elegánsan nyilatkozni, mint görbicz, aki azzal magyarázta, hogy kikaptunk, hogy a második félidőben sok ziccert hagytunk ki.

blogger ez utóbbit sokkal, de sokkal előremutatóbbnak tartja. s nem érti, hogy mi szükség van a szpíkerek hangulatkeltésére. félnek netán megnevezni a hibákat? képtelenek egy kicsit is objektíven ránézni annak a csapatnak a teljesítményére, amelynek mérkőzéseit közvetítik, tagjait pedig ismerik? vagy ennyire egyszerű a világképük? akkor persze nyilván hiába is várjuk, hogy felismerjék a rájuk rótt felelősséget.

persze, a közvetítések minősége alapján blogger tudja, hogy ez a kérdése határozottan költői volt.


68 komment

Címkék: olimpia női kézilabda egri viktor mezei dániel

A bejegyzés trackback címe:

https://kfgblog.blog.hu/api/trackback/id/tr7629293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Géza 2008.08.23. 17:20:59

Szerintem meg minden le volt vajazva. Dél-Koreának törlesztettek...

c10h12o6 2008.08.23. 17:23:01

Kedves Blogger!

Kérlek szépen, hogy nagy kezdőbetüket használj a mondataidban. Azért találták ki a helyesírást és szabályzatot, hogy ne kelljen félreértésekbe botlani.

Nem egyértelműek a mondataid, mert nem látom eslőre, hogy hol kezdődnek. Egybefolyik minden.

Egyébként ez most egy trendi dolog, vagy zavar téged a mondatkezdés hagyományos formája?

Üdvözlettel:

c10h12o6

The_ExilE 2008.08.23. 17:27:05

M1 kommentátorait el kéne felejteni. Többsége nem színvonal - nemcsak az olimpiára vonatkozólag.

ES-t nézek, ha valamelyik közvetítést figyelemmel követem...

GeorgeBlack 2008.08.23. 17:27:41

Nem trendi a blogger, hanem iskolázatlan.

Fekete Pákó 2008.08.23. 17:39:09

kár, hogy az első 4 kommentből 2 zsigerből fikázás (még ha tényleg zavaró is a mondatkezdés), pedig ennél többre lennének érdemesek a leírt gondolatok.

GeorgeBlack 2008.08.23. 17:44:06

Lehet, hogy a gondolatok többre lennének érdemesek, de azt is meg kell nézni kitől származnak. És mivel a stílus maga az ember...

Lam · http://www.clusterone.hu 2008.08.23. 17:51:16

A magyar sportkommentátorok ritka ostoba tahók, jó, h beszélni tudnak, mégis mit vársz tőlük? (A blogger a blogján úgy kezd mondatot, ahogy akar.)

schurrer 2008.08.23. 17:59:09

Azt azért meg kell említeni, hogy Mezei a montenegróiak elleni meccsen, viszont azt mondta, hogy minket segítenek a bírók, magyarán nekünk csalnak. Ilyen szempontból legalább elfogulatlanul csalózik:)

Laci 2008.08.23. 18:01:53

Azt gondolja erről Olvasó, hogy egy bloggernek, bármilyen hiú és csökött nárcisz is, tisztában kell lennie a munkájához kapcsolódó és ráruházott írástudói felelősséggel. Különösen egy olyan embernek, aki a számítógép virtuális nyilvánossága előtt klaviatúrát kap a kezébe, ezzel együtt pedig lehetőséget, hogy emberek gondolkodását, világról alkotott képét befolyásolja. Különösen egy olyan országban kellene vigyáznia arra, hogy a szavaival milyen hatást vált ki, amelyben az ott élő állampolgárok jelentős részének szent meggyőződése, hogy egy blogban bármifélét le lehet írni.

monnyonle! 2008.08.23. 18:03:44

Alapvetőleg nem baromság az amit írsz, a "magyar nemzet előtt álló két legfontosabb feladat"-tal meg teljesen egyetértek. Azonban nem ártana lenyomni a mondat elején a shiftet. Az iskolában nem tanítottak arra, hogy háttal nem kezdünk mondatot és blogbejegyzést?:)

IIsten 2008.08.23. 18:05:04

pedig csaltak a rohadt bírók.
és miért baj az, hogy euz megjegyezte a riporter? nagyon jól tette...
a blogger meg egy igazi balfasz...

Leonard Zelig 2008.08.23. 18:08:41

nemecsekírás a trendi. én is csatlakozok-om.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2008.08.23. 18:10:28

"A blogger a blogján úgy kezd mondatot, ahogy akar."

Persze,csak akkor viselje el a _jogos_(!) kritikát.A magyar blogolóknak ez kurvára nem megy,csak a nagy arc...

jajjj 2008.08.23. 18:14:56

Jézusom te nagyon hülye blogger foglald el magad vlmi értelmessel, mert így csak egy fasz maradsz. Egy valódi Bal-Fasz. csáó

ekeke 2008.08.23. 18:18:56

A blogger által megnevezett két, sportriporternek nehezen nevezhető uriember valóban minden józan határt átlépett elfogultságában.
És ami egy csúfosan leszerepelt ökölvivó szövetségi kapitánytól még elnézhető (aki viszont példát vehetne sportolójától, kerek-perec kijelentette hogy "szar voltam, nincs ezen mit szépiteni"), az két "közszolgálati" riportertől nem.
Ki lehet nyugodtan jelenteni, a magyarok mostani, a modern kori olimpiák történetében Párizs/1924 után leggyalázatosabb szereplése nem valamiféle nemzetközi összeesküvésnek köszönhető.

És ha már mezeinél tartottunk, azt is tény, ha az amit a török-román bírópáros fújt a montenegrói meccsen, azt nem nekünk hanem ellenünk fújta volna...akkor most Magyarország jajgatna hogy
oda négy év munkája..
Szóval bírói tévedések, netán elfogultságok is voltak és lesznek.És nemcsak sportban.
Viszont úgy leközvetíteni valamit hogy az másról sem szól mint hogy "szerintem hogy kellett volna ítélni" és " nyomják Krahácsot"..ez az olimpiai szerepléssel amúgy összhangban levő baromság.

Ehelyett inkább azon törnék a fejüket, Pálinger helyére ki kerül és ki fog legalább úgy védeni.

Rá Dios 2008.08.23. 18:19:51

Blogger nem evilágról való, tehát - itt és most - nem lehet igaza.
Ja, hogy véleménye helytálló és becsületes is? Az ő baja....

rio 2008.08.23. 18:23:00

a szerzőnek tökéletesen igaza van. én is csak hüledeztem hogy miket nem mernek mondani a kedves kommentátoraink. aki nem képes (legalább részben) kívülről szemlélni 1-1 sporteseményt (lásd moto gp, ahol szintén mezei szokott szánalmas produkciót nyujtani), az nem alkalmas feladata elvégzésére. nézzetek eurosportot, eurosport2-t. tele van fiatal, tehetséges kommentátorokkal.

schurrer 2008.08.23. 18:24:26

Egri Viktor pedig már rég lejáratta magát, nem is értem miért közvetít egy ilyen csávó kézilabda meccset, sőt bármit..

kúrórudi 2008.08.23. 18:25:34

A blogger tényleg köcsög. Jön itt olyannal, hogy egy szpíkernek hogyan kell közvetítenie. Neki meg bloggerként helyesen (és érthetően) írnia kellene tudni. Miről is pofázik?

acetofive 2008.08.23. 18:27:48

a riporter valoszinuleg ismerte azokat a tenyeket, amiket a kocaszurkolo blogger nem. tudniillik, hogy korea megovta az elozo meccset, majd hirtelen visszavontak es bironak megkaptak az osroszokat, akik hogy-hogynem az utolso 10percet a koreaikaknak fujtak meg a meccset.

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 18:30:02

azoknak, akik a nagy kezdőbetűket hiányolják
kérem, olvassátok el az ezelőtti posthoz írt egyik kommentre adott válaszomat. abban kifejtettem, hogy miért ilyen, s hogy ezen nem szeretnék változtatni.

laci!
mire is gondolsz? mert a postban én leírtam, hogy miért nem tartom elfogadhatónak mezei dániel megjegyzését - te viszont stilisztikailag bravúrosan rám vonatkoztatod a saját szavaimat, de elmulasztod a kifogásodat megnevezni.

schurrer
igen, igazad van, mezei a montenegróiak ellen valóban, ezt ismerjük el. ugyanakkor azonban én nem azt kifogásoltam, hogy azt mondta, hogy az ausztráloknak kedveznek, őket segítik, hanem azt, hogy konkrétan csalásról beszélt. ami azért jóval erősebb.

blas
eddig nem voltam gépközelben, így nem olvastam a kommenteket, azaz nem derült ki, hogy viselem-e a kritikát vagy sem. egyébként viselem, vitatkozni meg kifejezetten szeretek. úgyhogy azt gondolnám, hogy a bloggerekről való általános ítéletedet kissé megalapozatlanul terjesztetted ki rám.

jajjj
ne haragudj, ha nem fogadom meg a tanácsod. legfeljebb nem leszel visszatérő olvasóm.

ekeke
teljesen egyetértek veled.

rá dios
köszönöm.

kfg

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 18:33:35

kúrórudi
kellemes a neved:-) a helyzet az, hogy a post érthető. nyelvileg és tartalmilag is.
és abból érthető, hogy miről pofázik blogger.

acetofive
az első általad említett tényt mindannyian ismerjük. a második vagy tény, és akkor illik tényként közölni, vagy fejbenpingpong, akkor viszont nem feltétlenül ildomos hangulatot kelteni. erről beszélek.
kfg

bag 2008.08.23. 18:38:38

így van. én már leveszem a hangot bármilyen eseményen ha ev "közvetít" helyesebben uszít.
amit a mai meccsen művelt az szerény és sikeresnek egyáltalán nem nevezhető pályafutása mélypontja , szégyene volt. sajna kicsit mindnyájunkké.
Nem a bírók miatt kaptunk ki, tény h sújtottak az ítéleteik de a helyzeteket, emberfórokat nem ők hagyták ki.

Rá Dios 2008.08.23. 18:44:01

"fejbenpingpong"...:-)
Ezt ellopom, ha nincs rá copyright....

schurrer 2008.08.23. 18:45:21

kfg966: megjegyzésem irónikus volt, természetesen, kár, hogy ezt nem értetted meg(vigyori arc, szövegkörnyezet nem elég?).Azt pedig sosem fogjuk megélni, hogy egy riporter azt kiabálja a tévében: CSALNAK NEKÜNK, HURRÁ CSALNAK NEKÜNK! Erre céloztam, amúgy egyet értek veled.

-The Godfather- 2008.08.23. 18:45:30

szerintem nincs kulonosebb problema a kommentatorokkal. egri viktort en sem csipem mindig, de most nem volt veszelyes. nem voltak eroltetett poenjai. en azokon szoktam kibukni.

azt viszont kifejezetten szanalmasnak tartom, hogy valaki a blogger stilusanak fikazasa miatt ragadjon billentyuzetet. mi az, hogy nem ertheto, ha nincsen nagybetu?? ott vannak a mondat vegi irasjelek, nem? en meg ekezetet sem hasznalok, de meg tudom magam ertetni igy is. kar volna ez alapjan megitelni egy embert, hogy hasznal-e nagybetut vagy nem. ennel azert osszetetteb leny a humanoid. ez olyan, mint ha csupan vallas vagy borszin alapjan skatulyazna be valaki valakit.

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 18:45:34

én egy nagyon kedves barátomtól hallottam először és magam is szabadon használom, úgyhogy szívesen adom.
szerintem olyan opensource kifejezés ez:-)
kfg

Laci 2008.08.23. 18:47:36

Dear Gábor,

mások a szempontjaitok, tehát Neked van távolságod rálátni arra, amiről beszélsz. A szpíker ott és akkor kommentál, és nyilván foglya a látványnak, a helyzetnek, plusz a saját reflexeinek, vagyis nincs kellő tere elvonatkoztatni a saját emócióitól. Ha jól értelek, arról írsz, hogy ezt minden körülmények között meg kell próbálnia. De ez "a saját hajunknál fogva kihúzni magunkat a sárból" esete. Őrületesen neh... lehetetlen. (Itt kérdőjel meredjen égnek.) Egyébként gratulálok az íráshoz. És gondolj bele: a szpíker szavai maradnak tovább meg, vagy a blogíróéi? Szeretettel, egy Olvasód

Hiszia Piszi 2008.08.23. 18:49:00

Mindkét meccsen aljas,undorító módon befolyásolták az eredményt a bírók.Történetesen mindketten oroszok.Lehet ilyeneket írkálni,hogy a csajok hagyták ki a helyzeteket.Hát persze.Azért kíváncsi lennék,te mennyire lennél a topon,ha mondjuk randi előtt 2 perccel tökön rúgnak.Mert egy ilyen aljas,igazságtalan ítélet pont ilyen.

bag 2008.08.23. 18:50:04

ev sokszorosan leszerepelt, BL meccsek, EB, olimpia stb,
egyszerűen képtelen arról beszélni tényszerűen amit milliónyi ember lát.
drukkol, súlykol, és zavaros elméleteket gyárt ,
ez most sem megy el h a mi csapatunk volt a kedvezményezett. az emberek másnap a munkahelyeken azt ismételgetik amit a "riporter" hazug, képmutató módon beléjük szuggerál, h a bírók vertek meg, pedig nem, magunkat vertük meg.
főleg azzal h ilyen tehetségtelen barom közvetíthet minden világeseményt mindenféle kontrol nélkül.

kezis 2008.08.23. 18:53:27

Nem csaltak a birok a kezis meccsen, csak ippeg anyira nyomtak a koreaiakat amennyire kellett. ketes szituaciokban nekik iteltek, amikor osszeszedtuk magunkat akkor tordeltek a jatekunkat nem nem adtak meg szabaddobast, kiallitast, hetes, mig tolunk allitottak ki es hagytak kemenykedni a koreaiakat. Ugy alatalaban mostanaban egyre tobb meccsen erzem ezt a fajta biraskodast, ritka a semleges biraskodas. Kicsit idegesito ez a lutri. Es ez nemcsak kezire hanem vizilabdara birkozasra cselgancsra is igaz.
Pedig nem jo semmire, 97 kornyeken az olaszokat nyomtak vizilabdaban, most sehol nincsenek a nag ykenyelmessegben...

acetofive 2008.08.23. 18:56:28

kfgxxx,

tehat szerinted teny, hogy a birok tevedhetetlenek?
teny, hogy az adott meccsen nem voltak biro tevedesek?
ha nem tudod ezeket tenykent eloadni, akkor add meg a jogot masoknak (riporterek, mas szurkolok) hogy ugy veljek, hogy a mocsok birok elcsaltak a merkozest.
ha nem tetszik, akkor csinalj egy blogot es sird ki a fajdalmadat..oops. dehiszen ezt tetted.. akkor most mar nyugodj meg! te megtettel mindent a vilagbekeert..

dibdab 2008.08.23. 18:59:33

"Nem egyértelműek a mondataid, mert nem látom eslőre, hogy hol kezdődnek. Egybefolyik minden."
c10h12o6

ott kezdődik a mondat, ahol az előző végetér. és az előző úgy ér véget, hogy pont van ott. állítsd nagyobb betűre, ha nem látsz. rovásírásban sem volt kis/nagybetű, úgyhogy ne nyivákolj (meg van még van még pár olyan írás: japán, koreai, kínai... úgyhogy a nyugati agymosott propagandáddal kussba legyél)

schurrer 2008.08.23. 19:00:13

bag, hagyd ev-t, szóra sem érdemes, bár a sok hülye azt hiszi, ő mondja meg a frankót....

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.08.23. 19:01:30

jogos.
végtelenelül szánalmasak ezek a hazai sportriporterek - már én is leveszem a hangjukat, pedig alig nézek ilyen műsort.
Gundel t g kivételével mind messze rudgdosnám őket a mikrofontól.

bag 2008.08.23. 19:02:46

most vnatkoztassunk el a mai meccstől.
ev mindig a saját kiválasztotjainak szurkol, a másik csapatot sárba tiporva.
nem beszélve zavaros, geszti színvonalú "poénjairól"
mezei dani egy felkészült nagyon jó riporter, kicsit elragadta a hév nézzük el neki

TD223 2008.08.23. 19:03:49

Ez hülye. Ha már a riporter is ilyen finoman beszól, akkor már óriási csalás van. Én már ordítok a csalások miatt, amikor a riporter még észre sem vesz semmit. A bíróknak félni kellene, de védik őket. Így szarnak korrektek lenni. Gratulálok a kubainak, aki fejbe rúgta a bírót.

... 2008.08.23. 19:07:56

Ha már ennyire okoskodsz a szabályokról akkor a magyar helyesírás szabályait is ajánlom figyelmedbe. Most különösen a kis- és nagybetűkre vonatkozó rész, ami abban segít, hogy ne folynak össze a mondatok és na zavarja a szemünket az össze-visszaság.

A sportirporter meg legalább mondja ki az igazságot ami mindenki számára nyilvánvaló! Szégyellhetik magukat a mocskos ferdeszeműek, hogy csak így tudnak nyerni és a tetves ruszkik is...bár róluk mindig is tudtuk, hogy gerinctelen csúszómászók.

Grenadir11 2008.08.23. 19:10:12

A kommentátorokkal kapcsolatban a blogírónak igaza van.
Az említett mérkőzéseken ettől függetlenül a bírók nem voltak topon ( lányaink meg nem tudták ezt kezelni).

Kúrcsány Ferenc 2008.08.23. 19:10:21

Ki a lófasz az a "blogger"?

retroflexus 2008.08.23. 19:13:03

Nekem meglepő volt, hogy milyen jók a kommentátorok az olimpián. Felkészültek, általában pontosan fogalmaztak. Ez a véleményem csak az Egri Viktorra nem vonatkozik, az ő közvetítései már az olimpia előtt is felháborítottak Minden elismerésem az Magyar Televíziónak, jó, h nem valami lakodalmas csatorna közvetítette nekünk ezt az eseményt. (Nem csak szegény Vitray miatt...)

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.08.23. 19:13:13

Látom, hogy nem tetszenek a kommentátorok, hogy szerintetek szinvonal alattiak.

Kik a mérce? Mihez mértek?

schurrer 2008.08.23. 19:14:30

A kérdés az: csalnak a bírók és ezt a riporter kimondhatja-e, vagy nem csalnak, akkor pedig minek mondja feleslegesen, indulatokat gerjesztve.A török- magyar meccsre emlékeztek, amikor Gerát szétrúgta a kapus és színészkedésért kiállították? Az csalás volt vagy sem?

tanitono 2008.08.23. 19:15:33

Jogos, mar nekem is feltunt, h szeretjuk a masikat hibaztatni, masra kenni...

Hat-tal meg igenis lehet mondatot kezdeni, ha Aranynak meg Mikszathnak meg a tobbi korabeli munkasnak (paraszt-jo ertelemben) lehet, akkor hozzatartozik a nyelvunkhoz. Ostoba tanitonok okoskodasa ez csak.

bag 2008.08.23. 19:15:53

ha lehetne szavazni én méhesre szavaznék, mint a legkorrektebbre.
Felkészült szakmaiság jellemezte minden közvetítését.
jellemző h zelinkával ellentétben hibátlanul nyomta még a női tornát is. minden elemet 100% pontosan és helyesen.
valahogy így kellenne...

Gerasz 2008.08.23. 19:18:36

Egri Viktor már az EB-n leírta magát a holland-olasz meccsen, mikoris az alapvonalon túl fekvő játékosról teljesen megfeledkezett, és napokkal később is úgy kezelte a történteket, mintha lesgól született volna.

playgorro 2008.08.23. 19:19:27

Hello! A riporterkérdést leszarom! De a bírók igenis Koreának fújtak az utolsó 6 percben (egyébként Görbicz erről is nyilatkozott, ne szelektálj a nyilatkozatából) és ez így van, ha összeszarod magad akkor is!!!

bag 2008.08.23. 19:26:53

sajnos már most elvakít egynéhány sporttásat az ev gerjesztette indulat.
ha a hangot levéve néztétek volna, mint én, nem ez lenne a véleményetek.
fájdalmas a vereség, de ez van. először magunkban kellene a hibát keresni. meg másdszorra is.
ev alkalmatlan barom, ne hagyjátok magatokat egy ilyen kis önjelölt senki által megvezetni.

dupi 2008.08.23. 19:41:30

örülök, h nem csak engem húzott fel, h nem elég h szopunk kórea ellen, ez a hülyegyerek még szítja is a feszültséget :(

dimitrij 2008.08.23. 19:55:29

"..mezei dániel a bronzmeccsen.."

ne m Egri Viktor közvetítette a meccset?

Laci 2008.08.23. 20:08:45

Nehéz elfogulatlanul megítélni a kommentátort. Hiszen ha nyerünk, akkor bizony elnézőbbek vagyunk a teljesítménye iránt, nem? Ld. a kajak-kenusok szpíkerét. Szerethető, lelkes hang, MERT ÉPPEN MAGYAR SIKERT közvetít, ilyenkor nem foglalkozol azzal, mennyire épek stilisztikailag a mondatai, jók-e a meglátásai, etc. A kép és az ő első értelmezője és a második értelmező te vagy, otthon. :-)

rudiprojekt 2008.08.23. 20:09:46

ez a mezei nevű tehetségtelen szivart olyan meszire kellene zavarni, amilyenre csak lehet. az, hogy hogyan közvetít, csak apróság. de hogy a döntő előtt osztja az észt a kapitánynak azzal, hogy kásást lehúzza, az mégiscsak pofátlanság. amúgy az egész stáb olyan, mint a vitray: össze-vissza beszélnek, folyamatosan tévesztenek, és persze beszélni sem tudnak. schulek jó szakember, de ezek a riporterek katasztrofálisak

gabest1 2008.08.23. 20:10:09

Nem olvastam el, mert qrvára nem vezeti a szemet az írás.

kobenhavn 2008.08.23. 20:17:52

bag 2008.08.23. 19:26:53

hang nélkül néztem, mert asszony még aludt, és botrányos volt, ahogy a két bíró a hajrában a koreaiaknak fújt. nem beszélnék tudatos csalásról, de az mindenki számára egyértelmű, hogy megtámogatták az ellenfelet.

tompus 2008.08.23. 20:18:02

Nagyon jó poszt. Én is így gondolkozom az olimpia eseményeiről.

józan' 2008.08.23. 20:27:42

"Kúrcsány Ferenc · szanalmas.hu/ 2008.08.23. 19:10:21
Ki a lófasz az a "blogger"?"

:DDD

Bennem is ez a kérdés fogalmazódott meg.

Pimpa 2008.08.23. 20:44:14

A Hajdú Bistván a király!
Remélem ő közvetíti holnap a döntőt.

GeorgeBlack 2008.08.23. 21:19:11

KFG!

Az előző postodban kioktatod az olvasóidat, miszerint akinek nem tetszik, hogy nagybetű nélkül írsz, az ne olvassa a blogodat. Nos, én nem fogom.

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 21:25:11

schurrer
éreztem az iróniát, de azért gondoltam, hogy kicsit pontosítok - hátha nem jól éreztem. elnézést kérek.:-)

laci
ok - én szeretem, ha a riportert magával ragadja a meccs hangulata. de szeretem, ha magyar klubmeccsen nem derül ki, hogy kinek drukkol. ha a válogatott játszik - valóban semmi kifogásom azellen, hogy szenvedélyesen hajtsa a csapatot. végülis a hazáját képviselik. csak az a problémám, ha eközben ilyen alaptalan dolgokra ragadtatja magát, megfeledkezve a felelősségéről. és köszönöm.

hisziapiszi
igen, van igazság abban, amit mondasz - de továbbra is állítom, hogy nem mindegy, hogy egy szpíker mit sugall.

acetofive
nem állítom ezeket a dolgokat tényként. azt viszont erősen kifogásolom, hogy egy ilyen egri viktorhoz hasonló niemand összeesküvéselméleteket gyártson nagy nyilvánosság előtt. ezt tartsa meg a kocsmaasztal mellé. egy közszolgálati televízió riportere ilyet nem engedhet meg magának.

td223
köszi:-)

retroflexus, bag
nekem még szántó dávid úszóközvetítései tetszettek. a tornát nem tudom megítélni, azt olykor nézem, de többnyire nem látom. nem értem.

schurrer
szerintem az egy nagyon súlyos bírói tévedés volt. egyértelmű csalásnak nem bírnám mondani, de biztos nem nagyon adnék több meccset annak a pasinak, aki ekkora hibát elkövet.

tanítónő
köszönöm.

dimitrij
mezei dániel a női vízilabda bronzmeccset közvetítette. asszem a kontextusból kiderül, meg az emlékeinkből - de elnézést, ha nem voltam pontos.

kúrcsány ferenc, józan'
ott a név a blog fejlécén.:-)

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 21:26:30

georgeblack
sajnálom, de megértelek.
remélem, máshol találsz magadnak a szívedhez közelebb álló olvasmányt.
kfg

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.23. 21:41:05

playgorro
én arról a görbicz-nyilatkozatról beszélek, ami a pálya szélén volt és egy pálinger-nyilatkozattal volt összevágva. mást ebben a kérdésben nem láttam. abban nem emlékszem ilyenre.
és korántsem azt állítottam, hogy nem voltak tévedések és hibák, vagy hogy nem fújtak enyhe hazai pályát a koreaiaknak, de az szerintem sajnos nem múlta fölül a kézilabdában megszokott mértéket. összesen annyit állítottam, hogy a bírói nyomásban megtalálni a kudarcunk kizárólagos okát egyszerűen öncsalás és hosszabb távon magunknak teszünk rosszat vele.

...
kérlek ne mocskos ferdeszeműzzél itt nekem, mert a következő alkalommal úgy baszlak ki innen, hogy a lábad nem éri a földet.

kobenhavn
az utolsó néhány percben borbás kiállítása: jogos,mert nyakon védekezett. görbicznek eszébe nem jutott labdára menni. mindkettő jogos volt. ami gáz volt, az a nagyon gyorsan jelzett passzívok, borbás kétkezes ellökése, általában a támadásaink során ítéltek rosszul.

dibdab
köszönöm.
kfg

aáb · http://azsiaport.hu 2008.08.23. 21:58:18

monnyonle! 2008.08.23. 18:03:44

"Az iskolában nem tanítottak arra, hogy háttal nem kezdünk mondatot és blogbejegyzést?:)"

Szegény Petőfi sem volt azon az órán, és még Arany Lacinak is fülébe ültette a háttal való mondatkezdést tarka lepke, kis mese által. Hát ne ilyeneken szenvedjünk!

arisztaigeisz 2008.08.23. 22:15:23

Csak a kézilabdához

1.Nem értesz a kézilabdához, amikor azt állítod, hogy csak a bronzmeccs utolsó néhány percében volt kétséges , és vitatható bírói itélet.
2. A kézilabdázáson belüli hatalmi harcok nem tették lehetővé, hogy magyar kézibírópáros szerepeljen az olimpián. Ez olyan, mint tankokat küldeni csatába légi fedezet nélkül.
3. A sportdiplomácia viszont nagy úr-nekünk nincs ez, csak ebből élő emberek-látszik, sosem sportoltál.
4.Vannak igazságmagvak gondolataid között, de látszik -sosem láttál a sport kulisszafalai mögé. Nincs ilyen szinten tiszta sport, és gyakran nem a legjobb győz, pláne olyan sportágakban, ahol a végső eredményt bírói individumok hozhatják meg-szubjektív megitélések.

Egyéb

5.Egyéniségnek akarsz látszani, melyből csupán az egyedi stílus látszik.Általánosságokat fogalmazol meg, amit az általad kritizált média is sulykol. Én az egyéniségeket(eredetiséget) szeretem, nem az azokat majmolókat.

Annak felesleges válaszolnod, aki nem olvas itt tovább...

Lenis 2008.08.23. 22:50:14

Szia!

Hát én, és - vagyunk így egy jó páran - nem éretek egyet az írásoddal. Este visszanéztem a meccset, pusztán 14! bírói tévedést jegyeztem fel, és meglepő módon az utolsó 8 percben egymás után tévedtek a bírók. Ez mi, ha nem szándékos CSALÁS?! Ez a bíráskodás nem volt méltó az Olimpia eszméjéhez!! Az általad említett két riporter szerintem tényszerűen közvetít, értenek az adott sportághoz. Én Gulyás László közvetítéseit tartom gyengének, folyton fanyalog, kritizál, helyette lehetne felkészültebb is.

poko 2008.08.24. 00:41:46

off: nem ertem, mi ez a rugozas a nagybetukkel kapcsolatban. ez egy blog, nem egy hivatalos sajtotermek.

kfg966 · http://kfgblog.blog.hu 2008.08.24. 09:11:26

arisztaigeisz
olcsó poén lenne azt mondani, hogy te meg a fogalmazáshoz meg a megértéshez nem értesz. de azért vegyük sorra:
"nem értesz a kézilabdához, amikor..." valaki vagy ért hozzá, vagy sem. talán azt akartad mondani, hogy a témával kapcsolatos tájékozatlanságot árulok el akkor, amikor. lelked rajta, lehet, hogy igazad van, persze így kevésbé lett volna bombasztikus a kezdés.

sehol nem állítottam, hogy csak az utolsó öt percben volt néhány vitatható ítélet. a te mondatod megfogalmazásából ráadásul úgy tűnik, mintha én azt állítottam volna, hogy a bronzmeccsen kívül egyáltalán nem volt vitatható bírói ítélet, s annak is csak az utolsó percében. nyilván azt akartad mondani, hogy azt állítottam, hogy a bronzmeccsnek csak az utolsó néhány percében láttam téves bírói ítéletet - de ezt sem mondtam. volt tévedés a meccsen elég sok, de ezek az utolsó öt perc kivételével nem konzekvensen minket sújtottak.

viszont ráadásul azt sem mondtam, hogy az utolsó öt percben nem inkább minket sújtottak volna. azt mondtam, és ezt tartom is, hogy nagyon könnyű magyarázat a bírók ténykedésére fogni ezt a vereséget. mert ezzel elkerüljük a számvetést azzal, hogy a magyar kézilabda milyen állapotban van. és sajnos a hátország rossz állapotban van. ez a válogatott most olyat teljesített, ami felülmúlja azt, amit a hátország indokolna. és ha ezzel nem nézünk szembe, akkor a következő olimpián az erőn felül teljesítés már nem a negyedik helyet, hanem a szimpla kijutást fogja eredményezni.

2. hát, ha arra gondolok, hogy láthattam volna herczeg-südit vagy a kékes fivéreket... hát, talán nem is volt olyan nagy baj a légi fedezet hiánya. végülis baráti tűzben elesni milyen gáz:-) de félre a tréfát: azért vagyunk ilyen kiemelkedőek a sportszerűtlenségi statisztikában, mert nincs magyar bírópáros?

3. mi köze ennek ahhoz, hogy sosem sportoltam? tudom, hogy milyen a sportdiplomáciánk - de ez hadd ne az én hibám legyen. ha ez tényleg olyan fontos, akkor egri viktor miért csalást nem emleget, hanem miért nem azt, hogy rossz a sportdiplomáciánk. érdekes módon ez a te minősítő megjegyzésed éppen az én igazamat támasztja alá. ha a sportdiplomáciai tevékenység ilyen fontos, mi meg nem végezzük jól, akkor megint csak az a helyzet, hogy mi basszuk el a dolgokat s másokat hibáztatunk. ez nem ütött szöget a fejedbe, édes?

4. lassan eljutunk odáig, hogy a kézilabda és a vízilabda pontozásos sportág? ha nem adjuk el - bírói segédlet nélkül - az ausztrlok ellen a három gól előnyt, akkor irreleváns lett volna a kiállítás az utolsó percben. ugyanígy a koreaiak ellen nagyon sokat hibáztunk - ha ez nem lett volna, a bírók is kevesebbet tehettek volna.

5. te meg közhelyeket szajkózol, s erre alapozva minősítesz. ha tán megmondanád, hogy mire gondolsz, akkor tudnék válaszolni.

az meg szerintem olyan aranyos, hogy idepöttyintesz egy csomó pontot, úgy tűnik, mintha beszélgetést kezdeményeznél, aztán meg aszondod, hogy nem vagy kíváncsi a válaszra. ez aztán az egyéniség, a nyitottság meg az udvariasság.:-)

lenis
egyrészt örülök a véleményed megfogalmazása módjának. 14 tévedés egy meccsen sajnos mostanában nem olyan sok:-(
az meg, hogy ez a két riporter tényszerű... hát, ezzel én nem értek egyet. gulyás lászlóval kapcsolatban annál inkább.:-)

Lajos 2008.08.24. 19:44:59

Hallottátok volna az MR1-en pl. a magyar-ausztrál női vizilabda mérközést, ahol a közvetítő folyamatosan olaszokat mondott ausztrálok helyett.
süti beállítások módosítása