kétségek között - Utolsó kommentek
blfr6@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://kfgblog.blog.hu/2011/07/25/szarajevoi_anzix/full_commentlist/1#c14080120
Válasz erre: szarajevoi anzix
2011-07-26T21:07:38+02:00
2011-07-26T21:07:38+02:00
Kocsor Blokk
http://blog.hu/user/265596
Nagy örömmel olvastam. Most már nekem is illene nekivágnom, nem csak tervezgetni.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://youtu.be/C8C-tpr1r2Y">youtu.be/C8C-tpr1r2Y</a>
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13047620
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T17:03:46+02:00
2011-03-28T17:03:46+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1?fullcommentlist=1#c13047346" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13047346 );">@kfg966</a>:<br />
Tényleg kicsit elkanyarodtunk a tárgytól, de lehet, hogy mégsem.<br />
Az a kíméletlenség és agresszió, ami a kitartó gyűlölködésüket táplálja már 20 éve, az vezet oda, hogy lebontanak minden korlátot az indulatuk elől és végül már mindenki pusztuljon a nagy igazságuk nevében.<br />
Anóth - lógni fogsz, vagy Orbán minden eszköz megengedett - szövege teljesen egybevág Lázár - aki nem vitte semmire, az annyit is ér, vagy Wittner haldoklók elleni kirohanásaival.<br />
A fideszesek Istennek képzelik magukat tenyésztenek és leselejteznek embereket.<br />
Ezt nevezem én fasiszta nézetrendszernek, de biztos csak csúsztatok és ez valami humanizmus...
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13047346
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T16:38:44+02:00
2011-03-28T16:38:44+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
nem erről beszélek. hanem a fideszről. szerintem az a kapcsolat, amit te mondasz, az méltánytalan és nem segíti elő a fidesz korrekt megítélését. és van elég dolog, amiért kritizálni lehet és kell őket, de az alaptalan kritikák szerintem éppenhogy a megalapozott kritikák esélyeit rontják.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13046073
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T15:13:49+02:00
2011-03-28T15:13:49+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1?fullcommentlist=1#c13045463" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13045463 );">@kfg966</a>: Tisztánlátás az lenne, ha vallomást tennének és a megrendelőjüket is földobnák némi bizonyítékkal.<br />
Addig marad az amnesztia nekik is, mint a spontán molotovosoknak.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13045463
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T14:27:04+02:00
2011-03-28T14:27:04+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
szerintem egyrészt igen.<br />
másrészt azt gondolom, hogy még ha a debreceni légkör hozzájárult is a tettvágyuk kialakulásához és még ha a fidesz hozzájárult is a debreceni légkör kialakulásához, a gyilkosok meg a fidesz közé egyenlőségjelet tenni meglehetősen durva csúsztatás, amit én egyrészt visszautasítanék, másrészt pedig azt gondolom, hogy az ilyen csúsztatások épp nem a tisztánlátást segítik.<br />
és egyébként pedig hiszek abban, hogy az emberi cselekedetek nem determináltak - az embernek szabadságában áll ezt vagy azt gondolni dolgokról és ekként vagy akként cselekedni.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13043985
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T12:42:50+02:00
2011-03-28T12:42:50+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1?fullcommentlist=1#c13042662" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13042662 );">@kfg966</a>: Szóval szerinted az ilyen politikailag hiperaktív közösség véletlenül alakult pont Debrecenben a fideszesek mekkájában.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13042662
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T11:00:17+02:00
2011-03-28T11:00:17+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1?fullcommentlist=1#c13042496" class="reply_nick_199442" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13042496 );">@simonmondja.</a>: hát, én azért azt túlzásnak tartanám, hogy a romagyilkosságok vádlottjai és a fidesz között egyenlőségjelet tegyünk.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13042496
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T10:45:49+02:00
2011-03-28T10:45:49+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1?fullcommentlist=1#c13042273" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13042273 );">@kfg966</a>: Azért ne felejtsd, hogy a legfideszesebb város kultúréletének arcai most épp fasiszta sorozatgyilkosság miatt ülnek a vádlottak padján.<br />
A fideszváros társadalmi kultúrája - közcélból járt ölni.<br />
<br />
Végül meg még Corvin láncot kapnak és Szilvási lesz az egyetlen, akit leültetnek - de ez csak a rezsim itélkezési gyakorlátából valószinűsíthető.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13042273
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T10:24:40+02:00
2011-03-28T10:24:40+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
a fasisztát azért ezen a ponton én visszautasítanám.<br />
de hogy a közérzület egyelőre sok tekintetben mögöttük van, az biztos.<br />
én mindenesetre szeretnék inkább olyan országban élni, ahol egyrészt kevesebb a közösség kárára való visszaélés, másrészt több a humanitás.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/25/trivialitasok_1/full_commentlist/1#c13042004
Válasz erre: trivialitások - 1.
2011-03-28T09:59:29+02:00
2011-03-28T09:59:29+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
Fasiszta kormányunk van.<br />
Antallék is a munkanélkülieket hibáztatták, miután szétlopták a gyárakat és a téeszeket.<br />
Naponta nyilatkozott egy fejvadász, vagy egy kormányfejes, hogy van munka, csak nézzenek rájuk.<br />
Aki nem csavargó, az kap melót.<br />
Ezek is ott folytatják, ahol azok abbahagyták.<br />
Az a szerencse, hogy ezt most nem kenhetjük senkire.<br />
Ez az ország ezt a fasiszta bandát akarja.<br />
Pont.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/22/sunaznad_mi_1/full_commentlist/1#c13000282
Válasz erre: sunáznád, mi?
2011-03-23T20:02:37+01:00
2011-03-23T20:02:37+01:00
Biedermann
http://blog.hu/user/558507
Na most ha pszichológiai teszthez nem is lehet kötni a kommentelést, azért 20 sunázás vagy egyenértékű baromság után esetleg egy pszichiátriai kényszergyógykezelés? Persze nem. Csak egy ötlet volt.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/22/sunaznad_mi_1/full_commentlist/1#c12995644
Válasz erre: sunáznád, mi?
2011-03-23T12:54:46+01:00
2011-03-23T12:54:46+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/03/22/sunaznad_mi_1?fullcommentlist=1#c12995378" class="reply_nick_11593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12995378 );">@gaucho.magiar</a>: ha még csak attól menne, lassan már az élettől is.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/22/sunaznad_mi_1/full_commentlist/1#c12995378
Válasz erre: sunáznád, mi?
2011-03-23T12:33:44+01:00
2011-03-23T12:33:44+01:00
gaucho.magiar
http://blog.hu/user/11593
teljesen egyetértek. ez a sunázás nagyon idegesítő, de ez csak egy a sok közül, amitől az embernek elmegy a kedve a blog olvasástól.
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/13/kevesse_cizellalt_poszt/full_commentlist/1#c12918138
Válasz erre: kevéssé cizellált poszt
2011-03-16T18:17:49+01:00
2011-03-16T18:17:49+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
pontosan mit is szeretnél mondani?
https://kfgblog.blog.hu/2011/03/13/kevesse_cizellalt_poszt/full_commentlist/1#c12918099
Válasz erre: kevéssé cizellált poszt
2011-03-16T18:13:20+01:00
2011-03-16T18:13:20+01:00
kirbekurba
http://blog.hu/user/313656
Igen, vannak olyan bloggerek, akik nem fejezték ki magukat évekig, hogy melyik párt mellett is vannak, véleményét burkolta, körül írta, hátha valaki megérti, vagy finoman megmondta, nem kőkeményen. De most már vannak olyan valós dolgok, hogy betelt a pohár és a blogger kimondja! Vagy a kormány ellen vagy mellette, de megmondja. Mert bele unt már mindenbe, már elege van!<br />
Lehet, hogy úgy fejezoi ki magát, hogy vagy saját posztjában megírja, de lehet, hogy kommentek formájában: de, kimondja, mi is a véleménye. (újabb viták szüleménye lesz mindez) és így megy tovább és tovább és mindenki csak gyűlölni fogja a másikat tovább és tovább... évekig!
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12607388
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-17T15:52:27+01:00
2011-02-17T15:52:27+01:00
BAR0KKER
http://blog.hu/user/54379
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511489" class="reply_nick_568527" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511489 );">@Zotykó1</a>: Szerintem inkább a magadfajtáknak készülnek az ilyen műsorok. Csak halkan jegyzem meg kis prüntyőke, hogy nincs tévém. De nyugodtan szidjál most éppen ezért, úgyis egy nagy senki vagy, így a véleményed egy pont akkora nulla, mint te magad is vagy.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12524599
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T21:56:20+01:00
2011-02-10T21:56:20+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
bocsánat, félreértettelek.<br />
<br />
másrészt azt is gondolom, hogy az élményeiket és a szándékaikról szóló beszámolókat is forráskritikával kell fogadni. merthogy még ha azonnal be is számolnak az élményről, az az elménynek szükségképpen egy meghatározott megfogalmazása lesz. ha viszont most számolnak be róla, akkor már jóval kevésbé az akkori élményről számolnak be, mint arról, amivé a sok mesélésben, mások élményeivel való konfrontálódásban, utólagos reflexióban, stb, stb kialakult.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12524104
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T21:15:41+01:00
2011-02-10T21:15:41+01:00
cseresznye
http://blog.hu/user/36294
Épp azt mondom, hogy a szobor nem kell, hogy az ő ízlésüket, véleményüket tükrözze. Egyrészt mert nem értenek feltétlenül ahhoz, hogyan lehet valamit a (kortárs) művészet nyelvén elmondani, másrészt az egy interpretáció.<br />
Amiről én beszélek az, hogy az ő élményeik a valóságról szólnak, ők csinálták a forradalmat magát. Ezért a megítélésben mérvadó, amit állítanak. Az interpretáció az más kérdés.<br />
<br />
Szerettem volna elválasztani két dolgot.<br />
<br />
A forradalmárokról, és a forradalom napjáról ezért ezért az ő beszámolóik hitelesebbek másokénál.<br />
<br />
A politikát nem ők csinálták, az egy másik kérdés.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12523629
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T20:44:21+01:00
2011-02-10T20:44:21+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
@cseresznye: miért kellene, hogy prioritást élvezzenek. egy köztéri emlékműnek arra kell kísérletet tennie, hogy az éppen aktuális közösségnek a megemlékezés tárgyához való viszonyát kifejezze. ennek a közösségnek az ötvenhatosok csak kisebbségét alkotják, egyrészt. másrészt pedig éppen azért, merthogy résztvevők, következésképpen érintettek voltak, szükségképpen nem is es_het_ egybe a nézőpontjuk a részt nem vevőkével, a nem érintettekkel.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12523235
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T20:18:29+01:00
2011-02-10T20:18:29+01:00
cseresznye
http://blog.hu/user/36294
Bocs, ha ismétlek, nem olvastam az összes kommentet.<br />
Szerintem az emlékmű mint műalkotás jó, és jó helyen van.<br />
Gyanítom, hogy az '56-osok által kitalált rosszabb lenne, mert ők nem valószínű, hogy abban jók, hogy a kortásr művészet nyelvén fogalmazzanak meg valamit.<br />
<br />
Ennek ellenére azt nem hiszem, hogy az ő véleményük, élményeik, beszámolóik ne élveznének prioritást '56 megítélésében. Maga a forradalom szinte pillanatnyi aktus, és külön kell választani az előtte és utána zajló reflektált, különböző szándékokkal átszőtt értelmezésektől és irányoktól. Ez utóbbiakat javarészt nem azok alakították, akik a forradalmat csinálták, akik a töneget alkották. A forradalmat a tömegek csinálják, nélkülük csak politika van, lásd rendszerváltás.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12520421
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T16:20:10+01:00
2011-02-10T16:20:10+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
szia,<br />
@ninimimi: továbbra sem osztozom feltétlenül az üldözési mániádban (címlapról való lekerülés). a többiben viszont szerintem egyáltalán nem állunk nagyon messze egymástól.<br />
<br />
@barokker: kimoderáltalak, mert ezen a blogon ezt a személyes sértegetésre korlátozódó stílust, amelyhez nem tartozik értelmezhető mondanivaló, nem fogom eltűrni. miközben adott esetben akár a legszélsőségesebb véleményeket is.<br />
<br />
kfg
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12516806
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T11:55:42+01:00
2011-02-10T11:55:42+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
szia,<br />
köszönöm, hogy felmentesz a bocsánatkérés alól és nem hagytál kétségek között. Látom, te sem tartod kizártnak, hogy emiatt szedtek le a címlapról olyan hamar, és kb. ma délelőttig illett volna ott lenned.<br />
Számomra ez is csak megerősítés, milyen összehangolt szándék, indulat mozgatja a hazai média fő tulajdonosait 56. tisztázása ellenében. <br />
Természetesen igazad van: "ma azért közelebb vagyunk 1956. ügyében az igazsághoz, mint a kádár-rendszerben." Azonban az elvárható lenne egy szabad, demokratikus médiától, hogy ennél azért sokkal közelebb legyünk a tényekhez. Mert egyértelmű, hogy sokak szándékának megfelel, hogy a közvéleményben ma is egy zavaros, ködös kép jelenjen meg 56-ról. Pedig ennél azért sokkal egyszerűbb, egyértelműbb, ami akkor történt.<br />
<br />
Volt egy forradalom, ami spontán tört ki. Anélkül, hogy bárki szervezte, tervezte volna. Akkora volt a népharag, hogy mindenki egy adott pillanatban egyre gondolt, egyet akart és fegyverrel válaszolt a fegyveres erőszakra. Győzött a forradalom, - "Tisztító vihar" - amelynek tisztasága még egy olyan kommunistát is nemzeti hőssé tisztított, emelt, mint Nagy Imre. Aki a győztes forradalom, a nép méltó miniszterelnökeként bejelentette a Varsói Szerződésből való kilépésünket, az ENSZ segítségét kérte (amit meg is kapott), tárgyalásokat kezdett az oroszokkal csapataik kivonásáról. Amit a Szovjetunió "ünnepélyesen" meg is ígért, és meg is kezdte csapatai kivonását. A helyzet már kezdett normalizálódni, a termelés a munka, az újjáépítés beindult. Szabad sajtó, pártrendszer volt kialakulóban. Erre következett a november 4-i szovjet támadás.<br />
<br />
Ennyi 1956. lényege. Ez nem vélemény kérdése, de szerinted hány ember tudja ezt ma Magyarországon? Nem többet, csak ezt a pár mondatot...<br />
<br />
Amikor tisztázásról, "tiszta igazat" beszélésről írok, akkor persze nem gondolom, hogy van abszolút igazság. Azonban vannak tények és az eseményeket minősítő alapvető arányok, amik nem lehetnek vita, vagy szubjektív megítélés tárgyai. Szerintem 56-tal kapcsolatban ez a legfőbb veszély és a máig hazudozók legfőbb fegyvere: az arányok torzítása.<br />
Régi példám: Etiópiában is van éhező, meg az USA-ban is. "Csak" az arányok mások a népesség egészéhez mérve.<br />
1956-ban is voltak elítélendő momentumok, meg a - milliókat legyilkoló - vörös khmerek kambodzsai tobzódásában is. "Csak" ugye az arányok...<br />
Szóval az USA ettől még a világ legsikeresebb rendszere, már amennyiben elfogadjuk, hogy egy nemzet célja a legnagyobb tömegeknek a legnagyobb jólét biztosítása.<br />
Továbbá 1956. pedig az emberiség történelmének legtisztább, legszebb, legmegrázóbb forradalma volt. A Köztársaság téren történt olyan, amire nem lehetünk büszkék -, de tudod, sokszor próbáltam már elképzelni: mi történne, ha egy épületből sunyin lelövik a legjobb barátaimat, esetleg rokonomat egy forradalmi helyzetben. A velem együtt tüntetők, akik már többek ennél, mert fegyverük is van, visszalőnek. Majd a tömeg maradéka odaér az épülethez velem együtt és elfogja az addig bentről lövöldözőket. Mit tennék? Nem tudom. Te biztosan tudod, mit tennél? (Ez a dilemma egyébként nem az én felvetésem, hanem még - évtizedek óta meghalt - 1956-ot végigélt édesapámé. Akit a falusi nép - ahol éltek - vezetőjének választott a forradalom alatt, és akiket édesapám beszélt le arról, hogy meglincseljék a falu rendőrét. Majd másnaptól a szüleim bújtatták ezt a rendőrt a családjával együtt az új "konszolidáció"-ig. Aztán ez a rendőr figyelmeztette édesapámat hónapokkal később, hogy meneküljön a családjával, velünk együtt, mert másnap hajnalban jönni fognak érte 1956-os szereplése miatt. Elköltöztünk még aznap éjjel, több száz kilométerre onnan, és csak évekkel később tudtuk meg, hogy akkor hajnalban tényleg keresték édesapámat. "Hálából" az 56-os fellépéséért...)<br />
<br />
Ennyit arról, amire valóban nem lehetünk büszkék. Azonban 1956. alapvetően a ledobott diktatúráról, az újra felszabadult sajtóról, az utcán újra egymásra nevető emberekről, a bizalom újra ébredéséről szólt. Ezt "kellett" az idegen hatalom újra nyakunkba ültetett bábjainak eltörölniük, a nemzet gerincét megtörniük, a bizalmatlanság, a félelem légkörét újra elültetniük. "Sikerrel" meg is tették olyannyira, hogy az idegen haderő elvonulása után 20 évvel se tudtunk visszatérni ahhoz az összefogáshoz, ami 1956. csodálatos két hetében létrejött ebben az országban.<br />
<br />
Miért?<br />
<br />
Üdv.: GG
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12515668
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T10:30:36+01:00
2011-02-10T10:30:36+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
szia,<br />
egyrészt nincs miért bocsánatot kérni. ez a blog azért van, mert időnként vannak dolgok, amiket szeretnék kiírni magamból, meg azért, mert szeretek beszélgetni. szeretem, ha olykor címlapra kerül, nyilván hízeleg az ember hiúságának is, de főleg azért szeretem, mert ilyenkor egy csomó ismeretlen ember is beesik, akiknek olykor radikálisan más véleményük van, mint nekem.<br />
<br />
a blogbejegyzések életciklusát nem nagyon figyelem, az nekem is feltűnt, hogy korábbi posztoknál hamarabb lekapták, de az talán azért is volt, mert viszonylag alacsony volt az olvasottsága is, meg a kommentek száma is. nyilván van az, hogy a modern olvasó eleve nem nagyon kezeli a hosszú szövegeket, a blog mint műfaj pedig eleve inkább a rövid frappáns dolgokra van kihegyezve, nem az én hosszabb, kibontós stílusomra, minden modorosságával együtt. <br />
<br />
és nézem ám én az utóbbi időben a ketrecet, még ha nem is tudom a bejegyzések életciklusát, és időnként elképedek, hogy milyen írások jutnak el címlapig - úgyhogy inkább talán azon csodálkozom, hogy ez odakerült, s nem azon, hogy gyorsan le. bár ha már odakerült, valamiért arra számítottam, hogy legalább ma délelőttig kint lesz.<br />
<br />
úgyhogy nekem politikai szándékok feltételezése nélkül is magyarázhatónak tűnik az eltűnés, de lehet, hogy igazad van. viszont akkor se kérj elnézést - egy jó beszélgetés többet ér egy címlapnál.<br />
<br />
én azért azt gondolom - rátérve a közlésed lényegi részére -, hogy ma azért közelebb vagyunk 1956 ügyében az igazsághoz, mint a kádár-rendszerben. egyrészt szólásszabadság van, másrészt nagyon részletes kutatások folynak 1956-ról, a forradalomról, a leveréséről, a konszolidációról. hogy viták vannak? hát, az minden tudományos diskurzusban mindennapos. nem gondolom, hogy az értékelésben létrejöhet "az igazság". <br />
<br />
bizonyos idő távolából már az is nehezen dönthető el faktuálisan, hogy valaki pl egy bizonyos időben egy bizonyos helyen volt-e, de erre még jó esély van. de annak eldöntése, hogy van-e relevanciája a történet szempontjából annak, hogy az illető azon a bizonyos helyen volt-e, már erősen függ attól a nézőponttól, amit a történetíró választ. és itt nem is politikai nézőpontról beszélek: más releváns annak a számára, aki nagy imre életrajzának a szempontjából néz ötvenhatra, más annak számára, aki ötvenhat társadalomtörténetét akarja megírni, más azé, aki a gazdaságtörténet vagy a mentalitástörténet szempontjából néz rá.<br />
<br />
és ha már ki is választotta az illető a releváns tényeket, a történetíró meghatározottsága erősen befolyásolja azt, hogy miként állítja föl az összefüggéseket a tények között.<br />
<br />
ezért nem gondolom, hogy lehetne elvárás a "tiszta igazat" mondani 1956-ról vagy másról, még akkor sem, ha messzemenően nem szimpatizálok hayden whitenak a témában vallott meglehetősen radikális és szerintem mindenfajta relativitást és szubjektivitást megalapozó nézeteivel.<br />
<br />
kfg
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12515417
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-10T10:11:09+01:00
2011-02-10T10:11:09+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511825" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511825 );">@kfg966</a>: Szia blogger! Látom, indexék elég hamar lekapták a blogodat a címlapjukról. Szerintem abban bízhattak, hogy összejön egy kis mószerolás a Wittner-körre a posztod alapján.<br />
<br />
Viszont amiket én írtam 56-ról, az a tisztázás, amit 89. óta elsunyít a hazai média, az gondolom nem volt ínyükre. A "levert forradalom" című hazugságról, a Nagy Imre rádióbeszédekről írni - amit az elmúlt 20 évben sem hallani országos médiumokban -, mindezt megemlíteni, újabb, 56-os hasonló, egymás tiszteletén alapuló összefogást áhítani -, nos ez mind taszító a számukra.<br />
<br />
Ilyen alapon gondolom, hogy részem volt blogodnak az index-címlapról való gyors lekerülésében, bocs! Azonban valahol már el kellene kezdeni elmondani a tiszta igazat 56-ról, mert felnő egy generáció, amelyik azt hiszi, az igazat mondják neki róla, pedig nem. Az én generációm legalább tudta, hogy hazudnak neki az itthoni, kádári médiában és hallotta az igazat a Szabad Európa Rádión, Nagy Imre beszédeivel és sok minden más, itthon máig elhallgatott dokumentummal együtt.<br />
<br />
Te bizonyára jobban figyeled az Index címlapján a blogok életciklusait. Még most is látok olyan blog-cikkeket az Index címlapján, amik a tied előtt kerültek oda tegnap, sőt talán tegnap előtt is. Azt hittem, a tied is ott lesz ma reggel 9-ig, akkor tényleg szoktak egy nagyobb váltást eszközölni.<br />
Kérlek, írd meg nekem, hogy csak üldözési mániám van, vagy tényleg extra gyorsan leszedték a blogodat!<br />
Üdv.!
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511825
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T22:10:34+01:00
2011-02-09T22:10:34+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
huhh, nem jó ez így, kimozdultam itthonról, azóta sok komment érkezett, elég sok megjegyzésem van, de a legelső azért az örömé: eddig legalábbis nem értek ide a trollok. ennek örülök, meg annak is, hogy többféle vélemény jelenik itt meg.<br />
<br />
az első, amit mondanék, az ninimiminek megy. azt gondolom, hogy az, amit mondasz ötvenhat tisztaságáról, az egy idealisztikus kép. ha egy tömeg megmozdul, megmozdul ott a salak is. a történelem ismerete, a józan ész, és specifikusan 1956 történeti tanulmányozása is azt mutatja, hogy az a kép, amit megemlékezéseken szeretünk fölrajzolni, azért nem teljesen fedi a valóságot. mert 1956 része a köztársaság tér is, a mosonmagyaróvári vérengzés is (a sortűz is és az utána következő lincselés is), és igen: sajnos 1956 része a felhorgadó antiszemitizmus is. és félre ne érts: nem azt mondom, hogy jellemző része. hanem azt, hogy el nem hallgatható része. mert egy nemzet is akkor tudja megismerni önmagát, akkor tud békében lenni önmagával, ha megismeri és helyére teszi azokat a dolgokat is, amelyekre nem lehet büszke.<br />
<br />
1956 jobboldalisága - ebben kürüsüly eredeti megjegyzésével sem értek egyet, de későbbi kommentjében ezt már árnyalta, úgyhogy erre nem térek ki. az viszont, hogy az illegalitás éveiben jobboldali ünneppé vált volna, én nagyon nem osztom. 1956 továbbélését bizony éppen úgy biztosították az egykori reformkommunisták, mint pongrátz gergely. nem eörsi istván lakásán volt megemlékezés? nem ott tört ki a botrány, amikor maléterné jelenlétében olvastak fel részleteket pongrátz gergely malétert dehonesztáló könyvéből? vagy eörsi jobboldali lett volna? nem kis jánost meg tgm-et pakolták rendőrautókba orbán viktorral együtt a nyolcvanas évek második felében? és hiába gondolják sokan krassót a kossuth téri szélsőjobbosok elődjévé tenni, ha messze nem volt az. kőszeg ferencet sem mondanám tőrölmetszett jobbosnak.<br />
<br />
továbbmegyek: a rendszerváltást követő egy-két éven át kifejezetten az egykori reformkommunisták határozták meg az ötvenhatról való diskurzust, olyannyira, hogy mindenki meglepődött, amikor göncz árpád kifütyülésekor nyilvánvaló lett: létezik egy másik ötvenhatos hagyomány, amely egyre hangosabban követeli a helyét a nap alatt. ennek a hagyománynak a képviselői fokozatosan minden 1956-os szervezetből meglehetős gyorsasággal kiszorították a reformkommunistákat, és most már egyértelműen ők határozzák meg a diskurzust, és ők törekszenek arra, hogy a maguk nézeteit kizárólagosan érvényesnek fogadtassák el.<br />
<br />
blogger pedig ragaszkodik egynémely modorosságához.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511799
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T22:08:26+01:00
2011-02-09T22:08:26+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511340" class="reply_nick_458018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511340 );">@Kürüsüly</a>: Szeretem a műalkotásokat. Most mégis inkább a Magyaroknak kéne egy új 56-os emlékművet állítaniuk, emberségből ,egymásnak, mert azt tapasztalom, hogy ennek nyoma sincs ma ebben az országban, ami a vég kezdete.<br />
Az utódpárt eltűnőben, az ügyészség és a rendőrség teszi a dolgát. <br />
Lassan ideje lesz kibékülni egymással testvéreknek, szomszédoknak, embereknek.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511574
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:49:58+01:00
2011-02-09T21:49:58+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511313" class="reply_nick_240574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511313 );">@Torrente I.</a>: Így van. Természetesen sokakkal egy csapatban voltam, a "lövészárok" azonos oldalán 1990. előtt olyanokkal is, akik a közös cél elérése - a demokrácia - állapotában már a politikai nézetüket tekintve "ellenfeleim" lettek. Ez azonban így logikus, természetes és semmiben sem minősíti negatívan a változásért folytatott közös küzdelmet, a forradalmat - akár fegyverrel, akár "tollal" vívták.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511489
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:41:47+01:00
2011-02-09T21:41:47+01:00
Zotykó1
http://blog.hu/user/568527
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12509322" class="reply_nick_54379" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12509322 );">@BAR0KKER</a>: Sikerült a legprimitevebb hozzászólást megtenned. Tipikus kommunista szemszög... Csak a kaja számít, meg gondolom a cirkusz. Menj és nézzed a VV128-at, az való Neked!
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511340
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:30:27+01:00
2011-02-09T21:30:27+01:00
Kürüsüly
http://blog.hu/user/458018
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511236" class="reply_nick_240574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511236 );">@Torrente I.</a>: <br />
<br />
Nem állítottam olyat, hogy bárkitől el lehetne venni az ünnepet.<br />
(mondjuk Demszky, és a pártja csak illegalitásban bizonyított, a szabadságban leszerepelt...)<br />
<br />
Szerintem ha egy ötvenhatos emlékműnél október 23-án nem akar senki sem emlékezni, akkor az nem tölti be a szerepét.<br />
Ennek megfelelően én nem megsemmisíteni szeretném mert nem vagyok barbár, hanem máshol felállítani.Az Ötvenhatosok terén meg lehetne egy méltó emlékművet emelni.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511313
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:28:11+01:00
2011-02-09T21:28:11+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12511197" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12511197 );">@ninimimi</a>: Ez utóbbi higgadt bejegyzésed számomra nagyon szimpatikus megközelítés.<br />
Azt azonban el kell ismerni harmincas mondanivalójában, hogy egy társadalomban egy forradalom pillanatában sokféle eszme foghatott össze a Mocskos rohadékok ellen anélkül, hogy ideológiailag sok más kérdésben egyetértettek volna.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511236
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:21:31+01:00
2011-02-09T21:21:31+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510870" class="reply_nick_458018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510870 );">@Kürüsüly</a>: Illegalitásban azért nem csak jobb oldal volt, ha nem Demszkyék is bizony. Így nekik is szívük joga az évfordulókon ünnepelni.<br />
Egy műalkotás csak egy irányból nézve van dugig politikával, mégpedig a feltöltői oldalról.<br />
Megkérdeztem néhány ,szerintem művelt külföldit az emlékműről, mert már kezdtem aggódni, hogy konzervatív világnézetű lévén csak nem valami agymosás eredménye, hogy bizony nekem ez az emlékmű tetszik, de megnyugtatásomra a többségnek nagyon tettszett..
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511197
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:18:04+01:00
2011-02-09T21:18:04+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510815" class="reply_nick_28506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510815 );">@harmincas</a>: <br />
Miután lehiggadtam részletezem:<br />
<br />
- nemhogy zsidózás nem volt, hanem sok elesett, a kádárdiktatúra által kivégzett hős is zsidó volt. a Corvin-közben szerinted kérdezte bárki, hogy ki zsidó?<br />
<br />
- kristálytiszta volt, mert még egy gyufásdobozt sem loptak el a szétlőtt boltokból, a pénzt nyitott dobozokban gyűjtötték az utcán az áldozatok hozzátartozóinak<br />
<br />
- a falvakból ingyen hozták az élelmet a harcolóknak, (akárcsak Nyugatról)<br />
<br />
- szabad, demokratikus, független Magyarországot akart minden magyar nem 2/3-a, hanem a fölkelt nép és kormánya összes miniszterestől, miniszterelnököstől, s ezt az ENSZ felé is deklarálták.<br />
<br />
- egy már szabad, független ország és kormánya ellen indult támadás 1956. november 4-én. Tehát a ferdítés már azzal kezdődik, amit máig szajkózik a posztbolsi média, hogy "leverték az 56-os forradalmat". Nem, szó sincs róla. Az ugyanis győzött! Ami a konszolidáció megindulása során, november 4-e után jött, az háború volt a támadó Szovjetunió és a védekező, nemzetközi segítséget kérő Magyarország között.<br />
Lásd (hallgasd) Nagy Imre miniszterelnök 1956. november 4-i rádióbeszédét!:<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=vn5_s4e2PpQ">www.youtube.com/watch?v=vn5_s4e2PpQ</a>
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511124
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:11:53+01:00
2011-02-09T21:11:53+01:00
gaucho.magiar
http://blog.hu/user/11593
kfg: egyetértek azzal, amit írsz, de nem azzal, amit a szoborról, ami kicsit egyszerű, talán.<br />
szerintem ez a szobor még egy külföldi számára is érthető. márpedig ott van a hősök terénél, ugye.<br />
ugyanakkor egyetértek torrente véleményével a tér eklektikus voltát illetően, baj van ott.<br />
nem tudok kibújni a bőrömből: milyen lett volna a szobor, ha mostanában húzzák fel? mint a szegedi melocco-bogár? (wiki a barátod...) különösen estefelé félelmetes.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511063
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:06:15+01:00
2011-02-09T21:06:15+01:00
czejp (törölt)
http://blog.hu/user/110212
Nahát, hogy mik nem vannak, pedig milyen régóta ott van az a szörnyűség, és mennyi sok pénzt elszámoltak rá. Ez vajon akkor hogy van ?
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12511021
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T21:02:34+01:00
2011-02-09T21:02:34+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510815" class="reply_nick_28506" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510815 );">@harmincas</a>: Ilyet még a kommunizmusban sem hazudtak 56-ról! Elképesztő zagyvaságot írsz.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510870
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:51:04+01:00
2011-02-09T20:51:04+01:00
Kürüsüly
http://blog.hu/user/458018
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510683" class="reply_nick_240574" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510683 );">@Torrente I.</a>: <br />
<br />
Ebbe a vitába óvatosan kezdenék bele,mert messzire vezetne:) Maga a forradalom nem volt egyértelmű jobb oldali forradalom, ez nem vita kérdése, jobb és bal oldali emberek egymással összefogva, (és párhuzamosan) harcoltak az elnyomás ellen.<br />
<br />
Az ünnep viszont az lett az elhallgatás évei alatt.<br />
A totálisan elnyomott jobb oldal az illegalitás évei alatt azzá tette, titokban adott erőt.<br />
Ez nem egyenlő azzal, hogy egy bal oldali ember nem ünnepelheti meg, csak azt mondom, hogy ez a jobb oldal ünnepe.Ez nem kisajátítás, hanem a 90 előtti ellenállás továbbélése.<br />
<br />
Nagy Imréről nincs jó véleményem, ő egy NKVD-s besúgó volt, aki a döntő pillanatokban képes volt magyarként viselkedni.A forradalom esetleges sikere után ő lett volna az első aki elbukik, mert nem lett volna elég támogatója. mindig kell egy HŐS akin keresztül egy forradalmat meg lehet személyesíteni.Ebben az esetben ő lett az.<br />
<br />
Egy EMLÉKMŰ sokkal de sokkal több mint egy műalkotás.És mint ilyen dugig van politikával.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510815
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:47:08+01:00
2011-02-09T20:47:08+01:00
harmincas
http://blog.hu/user/28506
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510721" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510721 );">@ninimimi</a>: Csak az a baj, hogy a magasztos eszméidnek nem sok köze van a tényekhez. Valójában nem volt "kristálytiszta" összefogás. Csak abban volt egyetértés, hogy a forradalmat megelőző kommunizmus rossz. Hogy mi legyen utána, abban EGYÁLTALÁN nem. Ott volt Nagy Imre mérsékelt reformterve is. Meg ott volt a 46 körüli náci tombolás is, miszerint "zsidókat a Dunába". <br />
<br />
A blogger pedig szerintem jobban tenné, ha a modorosságról áttérne a névelőhasználatra és a mondatkezdő nagybetűkre.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510801
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:45:54+01:00
2011-02-09T20:45:54+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510721" class="reply_nick_42860" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510721 );">@ninimimi</a>: Javítás:<br />
Sikerült ország-világ előtt demonstrálniuk.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510721
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:40:14+01:00
2011-02-09T20:40:14+01:00
ninimimi
http://blog.hu/user/42860
"ötvenhatosok vindikálják maguknak azt a jogot, hogy meghatározzák: ki emlékezhet meg ötvenhatról ötven évvel a forradalom után."<br />
<br />
Gyurcsányék éltek a jogukkal és önmagukhoz méltóan "ünnepeltek" 2006. október 23-án, forradalmunk kitörésének ötvenedik évfordulója napján. Sikerült ország-világ demonstrálniuk, hogy lélekben semmi sem különbözteti meg őket az Andrássy út 60. pincéjének ávósaitól. Ma még fel sem fogják, hogy a kommunizmus, "szocializmus" ügyét ezzel a 2006-os megvilágosítással intézték el örökre Magyarországon. Ha úgy vesszük, ezzel 56. szelleme ismét óriási szolgálatot tett a nemzetnek.<br />
<br />
Ötvenhatnak a világon mindenütt, minden tisztességes ember számára egyféle nézete van: egy nép csodálatos összefogása egy kristálytiszta mozgalomban, amely elsöpörte egy "szuperhatalom" diktatúrájának helytartóit. A "sokféle 56." bolsevik hazudozás. Az emlékmű bírálatával ezen túlmenően egyetértek.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510683
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:37:16+01:00
2011-02-09T20:37:16+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510563" class="reply_nick_458018" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510563 );">@Kürüsüly</a>: Tisztelettel kérlek mond el nekem , hogy 56 miért jobboldali ünnep? Azért mert a mai közép és szélsőjobb megpróbálja kisajátítani magának, azon az alapon , hogy a szocializmusban ellenforradalomnak volt kinevezve, egy valójában a munkásosztály által támogatott forradalom? Ki volt jobboldali? Nagy Imre? Természetesen a forradalomban részt vett majd minden jobboldali érzelmű polgár, de azt állítani, hogy "jobboldali forradalom" az szerintem botorság.<br />
Még egy kérdés: egy műalkotás megítélésében mennyire játszhat szerepet a politika, visszatérünk az átkosba? Szerintem meg lehetünk nyugodva az utódpárt egy darabig nem tér vissza, ezért fölösleges cenzúrázni.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510563
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:27:15+01:00
2011-02-09T20:27:15+01:00
Kürüsüly
http://blog.hu/user/458018
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12509947" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12509947 );">@kfg966</a>: <br />
<br />
Ok.igazad van:) Gyurcsányék nem Rákosi örökösei, de azt azért ismerd, el, hogy az MDP utódpártja(jogutódja) az MSZMP, aminek a jogutódja az MSZP:) Tudom hogy túloztam, de elkaptak az érzelmeim:)<br />
A szándékosságot feltételezem, szerintem ezt véletlenül nem lehetett ilyen semmitmondóra csinálni.<br />
<br />
A tiszteletről meg annyit: 2010 október 23-án hányan választották ezt a helyet e megemlékezésre?<br />
sehányan üres volt a tér.Az emberek nem szeretik, sem jelképpé, sem emlékhellyé nem tud válni, csak áll ott az időkerék mellett odahányva.<br />
<br />
Az az igazság, hogy -bár a bal oldal ezt kikéri magának- de ez mégiscsak egy jobb oldali ünnep.<br />
Ez az ünnep arról szól, hogy egy bal oldali kommunista diktatúra ellen harcoltak az emberek.<br />
A jobb oldal meg sosem fog egy olyan helyen ünnepelni amit a valaha élt leggyűlöltebb bal oldali miniszterelnök "szentelt fel".<br />
Ez az ország ennél sokkal jobbat érdemelne.<br />
<br />
Ráadásul a művészeknek és a döntéshozóknak is illett volna egy ilyen kérdésben azokhoz alkalmazkodni akik ott szeretnének ünnepelni,és tudomásul venni, hogy az átlag magyar konzervatív a köztéri szobrokat illetően.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510497
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:23:19+01:00
2011-02-09T20:23:19+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12510191" class="reply_nick_18298" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12510191 );">@triumphator</a>: A tér eklektikus, mint ez az ország és a történelmünk. 56 maga volt a drótkefe, kár hogy elbukott.<br />
Az ING székház pedig a város egyik legkiemelkedőbb modern építészeti alkotása, véleményem szerint. Adjunk hálát az égnek, hogy nem Finta uralja ezt a teret is, hanem Erick Van Egeraat.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510358
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:13:58+01:00
2011-02-09T20:13:58+01:00
Torrente I.
http://blog.hu/user/240574
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk?fullcommentlist=1#c12509947" class="reply_nick_68798" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12509947 );">@kfg966</a>: Szerintem az általad megszólítottak közül nem nagyon van fogalma erről az emlékműről. <br />
Sem az alkotás értékét sem mondanivalóját nem próbálják meg magukban feldolgozni. Ha bármelyiküket megkérdezed biztos vagyok benne, hogy az 56-os forradalmat egyértelműen a jobboldal forradalmának fogják aposztrofálni, tévesen. Ennek megfelelően ha nem a mai szélső jobb pártfogásával készült alkotás az 56-os emlékmű, akkor az csak gyalázat lehet. Véleményem szerint az emlékmű egy kiváló alkotás, amely pontosan kifejezi a forradalom lényegét.Kíváncsi lennék, ha botcsinálta kritikusainknak le kellene írni az emlékművet eljutnának -e a harmadik mondatig.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12510191
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T20:02:38+01:00
2011-02-09T20:02:38+01:00
(F)ordító
http://blog.hu/user/18298
az egész felvonulási tér egy katyvasz. egy földkupacon árválkodó fakereszt, rajta egy felirat, ami egy 1950-ben lerombolt templomot sirat, az 56-os drótkefe, mellette pedig a csodás időkerék, mindez körítve a város legnagyobb ingyenes parkolójával, amelynek háttere egy park, előtere pedig egy üveghomlokzatokkal szegett autópálya. ez így kerek egész. javasolom világörökségi védelem alá helyezését.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12509947
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T19:45:45+01:00
2011-02-09T19:45:45+01:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
@barokker: azzal persze egyetértek, hogy a szűkös forrásokkal ésszerűbben kellene bánni, de azért az, hogy csak kajára költsünk, a nemzeti emlékezetre és annak helyeire nem, hát azzal nem tudnék egyetérteni.<br />
<br />
@stratez: hát, ez meglehetősen erősen argumentált vélemény.:)<br />
<br />
@kürüsüly: egyrészt alá kellene támasztani, hogy megcsúfolás, másrészt pedig azt, hogy ha már az, akkor szándékos. <br />
<br />
harmadrészt azért az elég meredek, hogy gyurcsány a rákosi-rendszer örököse lett volna:) <br />
az állításod az, hogy ezt az emlékművet senki nem tiszteli. a helyes megfogalmazás az, hogy azok közül, akiknek a véleményét te ismered, senki nem tiszteli. éppen amellett próbáltam volna érvelni, hogy jó sokféle vélemény van, s bizony vannak olyanok, akik ezt az emlékművet szeretik. azt gondolom, hogy pont ez a veszélyes, ahogy gondolkodsz: hogy abból, hogy neked, vagy némely barátodnak nem tetszik, arra következtetsz, hogy senkinek nem tetszik. ez bizony nem a párbeszéd, hanem a kinyilatkoztatás nyelve. ebből nem lesz életképes politikai közösség.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12509630
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T19:23:59+01:00
2011-02-09T19:23:59+01:00
Kürüsüly
http://blog.hu/user/458018
Ennek az emlékműnek az a baja, hogy ez AZ ÖTVENHATOS EMLÉKMŰ.amit az állam emeltetett a forradalom emlékére.<br />
Az a baja , hogy ez az emlékmű SZÁNDÁKOS megcsúfolása annak a forradalomnak amit emberek azok ellen vívtak akik szellemi örökösei állíttatták.<br />
Egy emlékmű, ha nincs mögötte tisztelet nem ér semmit, márpedig ezt az emlékművet senki sem tiszteli. <br />
Le kellene bontani és Csepelen újra felállíttatni.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12509557
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T19:18:46+01:00
2011-02-09T19:18:46+01:00
stratez
http://blog.hu/user/372716
Felesleges ilyen hosszan írni erről a micsodáról, emlékműnek már a szó iránti tiszteletből se nevezhető. Tehát röviden: ez a micsoda egy szar. Teljesen érdektelen, hogy milyen célból készült, csak az eredmény számít. A végtermék.
https://kfgblog.blog.hu/2011/02/09/56_osok_es_az_o_emlekmuvuk/full_commentlist/1#c12509322
Válasz erre: 56-osok és az ő emlékművük
2011-02-09T18:58:43+01:00
2011-02-09T18:58:43+01:00
BAR0KKER
http://blog.hu/user/54379
"erre a célra szervezett tüntetésen saját jelenlétével megakadályozza az egyébként engedéllyel rendelkező szobor elbontását."<br />
<br />
No szóval, a Turul miatt előbb vagy utóbb visszanyal a fagyi a náciknak :D<br />
<br />
Kivi leszek, mi lesz a történet folytatása. Csak nem kéne még drágítani, mert nincs pénz... bontósdi meg építősdi, meg kamerák kiszerelése meg óriáshomokóra meg ilyesmi, most, 2011ben le kéne végre állni tényleg, nem kell több völgyhíd, meg semmi, csak kaja...
https://kfgblog.blog.hu/2010/12/21/ures_cimlap_helyett/full_commentlist/1#c11968484
Válasz erre: üres címlap helyett
2010-12-23T00:06:15+01:00
2010-12-23T00:06:15+01:00
TFL
http://blog.hu/user/77527
Nagy öröm újra olvasni! Aztán leheljen bele életet, gondozza, de főleg írjon. Mert jó olvasni.<br />
<br />
Amúgy dettó egyetértek!
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/12/kicsit_mintha_sajat_feszekbe_szarna/full_commentlist/1#c10442117
Válasz erre: kicsit mintha saját fészekbe szarna - lacikémnél
2010-07-13T14:43:55+02:00
2010-07-13T14:43:55+02:00
tanillati (törölt)
http://blog.hu/user/289107
lacikém ez nagyszerű ,gratula.
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10398122
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-08T08:26:29+02:00
2010-07-08T08:26:29+02:00
Kalimera
http://blog.hu/user/117182
Milyen párt a Fidesz?<br />
<br />
K I A K A S Z T Ó !
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10384476
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T21:31:40+02:00
2010-07-06T21:31:40+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
a hívek jelentős része várta azt, hogy egy vérfürdő után pozícióba kerüljön. bármilyen szakmai közeget veszel, lehetett előre tudni, hogy kit fognak kormányváltás esetén kirúgni és ki jön a káderből a helyére. és nem politikai funkciókról beszélek, hanem intézetigazgatókról, bármiről. és ezen a szinten ez nem lenne szabad, hogy automatikus velejáró legyen.<br />
<br />
és bár nagyjából sejtem, hogy mit akarnak elérni, de nem vagyok biztos abban, hogy mit fognak.
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10383933
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T20:39:57+02:00
2010-07-06T20:39:57+02:00
csendesbob
http://blog.hu/user/18277
ebben az esetben nem értem, hogy a hívek egy része ezt miért várta, miben jelent az változást számukra, ha az övéik ülnek bizonyos pozíciókban, illetve az ellenfelek ettől miért rettegnének, hiszen minden kormányváltás automatikus velejárója a lefejezési hadjárat, erre minden épeszű ember számít, meglepetés csak az igazán naív párákat éri<br />
jó, az előbbit talán meg tudom magyarázni, de utóbbit tényleg nem értem<br />
<br />
a srácok egyébként ilyen és ehhez hasonló cselekedetekkel nagyon hamar elérik majd az "aki velünk velünk van az nincs magánál" állapotot
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10382307
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T17:36:22+02:00
2010-07-06T17:36:22+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21?fullcommentlist=1#c10382280" class="reply_nick_18277" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10382280 );">@csendesbob</a>: jól figyelj a szóválasztásra: leszámolást írtam és nem felelősségre vonást. azaz nem a meghirdetett büntetőjogi felelősségre vonás lesz szerintem, hanem az, hogy még azokban a pozíciókban is kádercsere lesz, ahol erre a legkevésbé sem számítunk: közintézmények középvezetői posztjain, szakmai pozíciókban, mindenhol.<br />
jön az új klientúra sleppje, jönnek azok, akik eddig hátrányt szenvedtek a politikai meggyőződésük miatt (ezek vannak kevesebben) s azok, akik hátrányt szenvedtek a közepes képességeik okán, s most egy párttagkönyvvel a zsebükben választják a könnyű érvényesülést. láttunk már ilyet, nem felemelő.<br />
sőt: viszolyogtató.
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10382280
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T17:32:14+02:00
2010-07-06T17:32:14+02:00
csendesbob
http://blog.hu/user/18277
"afelől senkinek nem lehetett kétsége, hogy amennyiben a fidesz visszatér a hatalomba, itt egyrészt leszámolás lesz"<br />
én pedig azt gondolom, ha valami nem lesz itt, hát leszámolás biztosan nem<br />
és nem azért, mert minden próbálkozásukra lenne egy adu a másik oldalon, mely visszakozásra intené őket, hanem mert egyszerűen gyávák
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10382078
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T17:05:27+02:00
2010-07-06T17:05:27+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21?fullcommentlist=1#c10381388" class="reply_nick_32970" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 10381388 );">@kszabo</a>: ez tetszik:_)
https://kfgblog.blog.hu/2010/07/06/nyilatkozat_21/full_commentlist/1#c10381388
Válasz erre: nyilatkozat
2010-07-06T15:55:05+02:00
2010-07-06T15:55:05+02:00
kszabo
http://blog.hu/user/32970
Habár amilyen sokat képzelnek magukról, még azt is megérhetjük, hogy még a szinusz hullám alakját is meghatározzák előbb-utóbb: a pozitív félhullámon legyen kereszt, a negatívon vörös csillag :)
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/01/kiskertem_kertmagyarorszagom/full_commentlist/1#c10153493
Válasz erre: kiskertem, kertmagyarországom
2010-06-14T12:26:21+02:00
2010-06-14T12:26:21+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
@ziggy: igen-igen-igen, de erre már nem volt erőm. hogy egyrészt olykor nagyon szar a zene, másrészt pont azon az éjszakán, amiről postoltam, valami olyan hihetetlenül suttyó dumát vágott az akadozó nyelvű dj, hogy én szégyelltem magam:-)
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/01/kiskertem_kertmagyarorszagom/full_commentlist/1#c10149827
Válasz erre: kiskertem, kertmagyarországom
2010-06-13T23:26:45+02:00
2010-06-13T23:26:45+02:00
Ziggy Stardust
http://blog.hu/user/153529
ráadásul még a zene is katasztrofális ...
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/09/te_sem_vagy_mas/full_commentlist/1#c10107186
Válasz erre: te sem vagy más?
2010-06-09T20:33:05+02:00
2010-06-09T20:33:05+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
@simonmondja: szerintem a hírekbe kerüléshez a sárga lap, mint eddig nem próbált megoldás, szintén elég lett volna. a kivonulás sokkal elhasználtabb cucc.<br />
<br />
ezzel együtt azt gondolom, hogy igazad van. a média jelentős része már a választás előtt eléggé nyomta a fideszt, s ez még tart. <br />
<br />
@paha: az, hogy épp hányan vannak az ülésteremben, nem tudom, hogy zavar-e. ez a kivonulás sokkal inkább.
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/09/te_sem_vagy_mas/full_commentlist/1#c10106816
Válasz erre: te sem vagy más?
2010-06-09T19:51:18+02:00
2010-06-09T19:51:18+02:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
Nekem sem szimpatikus a kivonulás, de talán követheti médiamegjelenés, hogy mégis, miért keseredtek el ilyen hirtelen, kedves elempés barátaink ?<br />
A Fidesz például minden hiradós hír után kapott lehetőséget, hogy az ellenzék álláspontját előadja.<br />
Igazság szerint én legtöbbször csak az ő álláspontjukat hallottam meg, mert az eredeti rendelkezést nem, csak Szijjártót, vagy Vitézit adtak a hírek.<br />
Hát most nem hallottam, hogy miért keseredett el az lmp, csak azt, hogy kivonult.<br />
Ennyivel tudtak bekerülni a hírekbe.<br />
Lehet, hogy sovány, de nincs több lehetőség.<br />
Öcsémnek mondtam, hogy elempé, és még nem is hallott ilyen pártról.
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/09/te_sem_vagy_mas/full_commentlist/1#c10106567
Válasz erre: te sem vagy más?
2010-06-09T19:24:17+02:00
2010-06-09T19:24:17+02:00
paha
http://blog.hu/user/170801
Ha a kézilabdás hasonlatnál vagyunk, akkor a parlamenti kivonulás olyan, mintha egy játékos lesétálna a pályáról, mert nem akar együtt játszani egy másikkal.<br />
<br />
Ennek általában büntetés, esetleg a csapattól való elküldés a vége. <br />
<br />
Ezt kéne bevezetni a parlamentben is. Akik ott ülnek, elméletileg a munkájukat végzik, nem?<br />
<br />
Ne is beszéljük azokról az esetekről, amikor a "pályán" a maximálisan megengedett 386 "játékos" helyett alig van valaki...
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/08/apro_valtozasok_5/full_commentlist/1#c10106019
Válasz erre: apró változások
2010-06-09T18:22:34+02:00
2010-06-09T18:22:34+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
nem érdeklődtem különösebben, hogy mi történt. azt tudom, hogy ki halt meg a negyediken.<br />
:-(
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/08/apro_valtozasok_5/full_commentlist/1#c10092202
Válasz erre: apró változások
2010-06-08T16:56:12+02:00
2010-06-08T16:56:12+02:00
paha
http://blog.hu/user/170801
És azóta kiderült valami más forrásból?
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/04/nyugdijat_az_iroknak_kultura_allami_finanszirozasa_t_ez_meg_az_t_politika/full_commentlist/1#c10049610
Válasz erre: nyugdíjat az íróknak!
2010-06-04T12:57:39+02:00
2010-06-04T12:57:39+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
bármikor:-) veled különösen:-) akár így, akár személyesen:-)
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/04/nyugdijat_az_iroknak_kultura_allami_finanszirozasa_t_ez_meg_az_t_politika/full_commentlist/1#c10049575
Válasz erre: nyugdíjat az íróknak!
2010-06-04T12:55:51+02:00
2010-06-04T12:55:51+02:00
gaucho.magiar
http://blog.hu/user/11593
vitatkoznék, de most nincs időm (nem a címről, hanem "az állam és a kultúra" témakörben). majd a jövő héten. :)
https://kfgblog.blog.hu/2010/06/01/kiskertem_kertmagyarorszagom/full_commentlist/1#c10022729
Válasz erre: kiskertem, kertmagyarországom
2010-06-02T11:25:27+02:00
2010-06-02T11:25:27+02:00
gaucho.magiar
http://blog.hu/user/11593
igen, sajnos igaz
https://kfgblog.blog.hu/2009/09/26/azert_tortennek_jo_dolgok_is/full_commentlist/1#c8975183
Válasz erre: azért történnek jó dolgok is...
2010-03-07T13:25:01+01:00
2010-03-07T13:25:01+01:00
Telgárti Zsutai (törölt)
http://blog.hu/user/415842
Oké, a kosaras posztok másik blogban, de akkor ebben mi lesz?<br />
Miért e nagy csend fél éve?
https://kfgblog.blog.hu/2008/06/14/a_kdnp_esete_a_felmeztelen_gyerekekkel/full_commentlist/1#c8975169
Válasz erre: a kdnp esete a félmeztelen gyerekekkel
2010-03-07T13:23:27+01:00
2010-03-07T13:23:27+01:00
Telgárti Zsutai (törölt)
http://blog.hu/user/415842
Tessék mondani, mit jelent az a szó, hogy bonírt?<br />
A szövegben úgy szerepel, hogy katolikus szósszal leöntött bonírt kispolgáriság.<br />
<br />
Nos?
https://kfgblog.blog.hu/2009/07/21/boldog_szuletesnapot_52/full_commentlist/1#c8397930
Válasz erre: boldog születésnapot!
2010-01-21T15:56:15+01:00
2010-01-21T15:56:15+01:00
ani20
http://blog.hu/user/388887
Én sem szeretem!:)
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c8195916
Válasz erre: funny blue
2010-01-05T13:43:54+01:00
2010-01-05T13:43:54+01:00
mzsa
http://blog.hu/user/218916
Kőnigh Péter 2009 dala a Triatlon meghallgatható DJ Titusz Chip Chip Chokas albumán.<br />
Megéri, nagyon jó dal.
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c6951413
Válasz erre: funny blue
2009-09-02T13:15:59+02:00
2009-09-02T13:15:59+02:00
mzsa
http://blog.hu/user/218916
<a href="http://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue?fullcommentlist=1#c6930864" class="reply_nick_173887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 6930864 );">@Bogancs77</a>: <br />
<br />
A Hyde Park kevésbé ismert formációja volt, nem is koncerteztek, de az a 4 szám amit akkor készítettek, talán Péter 4 legjobb dala. Remélem újra hallható lesz élőben, honnan az infó, hogy újra próbál? Mert én közvetlen környezetétől azt hallottam, hogy nem igen fog zenélni mostanában.<br />
<a href="mailto:mr.mzsa@freemail.hu">mr.mzsa@freemail.hu</a>
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c6930864
Válasz erre: funny blue
2009-08-31T14:56:16+02:00
2009-08-31T14:56:16+02:00
Bogancs77
http://blog.hu/user/173887
Königh újból próbál a zenekarával, Königh Cirkusz néven fognak fellépni majd.<br />
Neki már nincs meg a Hyde Park.<br />
:)<br />
De örül, hogy nektek megvan.<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.youtube.com/watch?v=o3LLjg9DdcM">www.youtube.com/watch?v=o3LLjg9DdcM</a>
https://kfgblog.blog.hu/2009/07/21/boldog_szuletesnapot_52/full_commentlist/1#c6603617
Válasz erre: boldog születésnapot!
2009-07-27T12:32:27+02:00
2009-07-27T12:32:27+02:00
gaucho.magiar
http://blog.hu/user/11593
tudtam, hogy nem szereted, de ennyire?
https://kfgblog.blog.hu/2009/07/21/boldog_szuletesnapot_52/full_commentlist/1#c6548834
Válasz erre: boldog születésnapot!
2009-07-21T16:20:54+02:00
2009-07-21T16:20:54+02:00
Slothrop
http://blog.hu/user/104417
Hát nemcsak szerintem?
https://kfgblog.blog.hu/2009/06/28/hogy_lesz_bloggerbol_rendparti/full_commentlist/1#c6329921
Válasz erre: hogy lesz bloggerből rendpárti
2009-06-28T18:23:45+02:00
2009-06-28T18:23:45+02:00
immortalis
http://blog.hu/user/33605
Ilyen világot élünk.
https://kfgblog.blog.hu/2009/04/03/vilag_mamikajat_ha_latja/full_commentlist/1#c6110487
Válasz erre: világ mamikáját, ha látja
2009-06-08T15:48:47+02:00
2009-06-08T15:48:47+02:00
TFL
http://blog.hu/user/77527
Hát igen,<br />
<br />
a blogger nem bloggol, az olvasó nem olvas. Március környékén már feladtam a folyamatos hiábavaló kattintgatást ide, oszt most örömmel látom, hogy mégis "vagy". Bár most se túl rendszeresen...<br />
<br />
De erről azért eszembe jutott az elmúlt hónapjaim egyik megdöbbentő tapasztalata a bukaresti metróval. Tudni kell, hogy Bukarest ma már lényegesen "drágább" város mint Budapest, legalábbis ami az oda látogató költségeit illeti. Szóval igencsak meglepetésként fogadott az amúgy ma sem túl barátságos városban a kb. 70 (!!!) Ft-nak megfelelő metrójegy, rajta a mágnescsíkkal, meg a fizikai akadályt jelentő kártyalehúzásra nyíló "elavult" kapuk (eccer egy BKV szóvivő mondta talán, hogy persze, drága a jegy, meg sok az ellenőr, de legalább Pesten nincs ez az elavult kapus beléptetőrendszer, mennyivel európaibb ez a "szabad" belépés - sic), és a kb. 20 kaput felügyelő egyetlen unott helyi BKV alkalmazott. Mondtam is magamban, ezek aztán tényleg finanszírozásra szorulnak, régi kommunista módszer, az otthoni BKV külső finanszírozási igénye is 70-75%, akkor mennyi lehet itt? És mennyi lehet a bliccelő? Mert az (átugorható) kapukra néha rápillantó állomásonként egy szem "portáson" kívül ellenőr az gyakorlatilag nincs, senki sem zaklat. Az állam akkor esett le, amikor utánanéztem. A Metrorex-nél (bukaresti BKV) egy (70 Ft-al fizetett) út teljes önköltsége 64 Ft. Azaz kizárólag a kedvezményeket (diák, nyugdíjas, napijegy stb.) és az ingyen utasokat (ebből van sok, minden képviselő és parlamentben, kormánynak közvetlenül dolgozó) kell finanszírozni, a finanszírozás 50% alatt van. A biccelési arány 1,2%, a metróvonalak hossza kétszerese a budapestinek. És ma már új (Alstom) szerelvények, viszonylagos (balkáni szinten jó) tisztaság és kényelem vár. Mondom, alig 70 Ft-ért. De persze, elavult, kapus beléptetéssel...<br />
Szóval valamit télleg nagyon rosszul csinálunk... pedig azért Románia messze nem jár annyira előttünk, mint amennyire ezt a hazai sajtó manapság előszeretettel hangoztatja, sőt...
https://kfgblog.blog.hu/2009/04/03/vilag_mamikajat_ha_latja/full_commentlist/1#c5666355
Válasz erre: világ mamikáját, ha látja
2009-04-26T12:05:45+02:00
2009-04-26T12:05:45+02:00
MALVINA
http://blog.hu/user/176667
A minap a 86-os buszon utaztam. Ezen a járaton már régóta igen kulturált, tiszta, légkondícionált buszok futnak. Most is nyugalom, tisztaság, kint verőfényes napsütés... szóval élmény volt rajta utazni. Egyszercsak megjelent az ellenőr. A hölgy arcán széles mosollyal, altestén még szélesebb tomporral - ami igen praktikus, mert elállja vele a menekülők útját - nekiindult. Egy pillanat alatt lett is ám nagy sürgés-forgás: az utazóközönség uszkve fele ugrott neki a jegyjezelő automatáknak, és kezelte utólag a jegyét. Menekülni meg sem próbáltak! Az ellenőr mindezt végignézet, és mint aki jól végezte dolgát, az utólag lekezelt jegyek megtépázását követően leszállt. <br />
Nem gondolom, hogy az ellenőrnek izombénító kütyüt kellett volna előrántania, hogy "aki bújt, aki nem" alapon fülöncsípje az utólagosan jegykezelő bliccelők hadát, de azóta is azon gondolkodom, hogy ez így mégis hogyan, hogy fog nekünk sikerálni! Mármint kimászni ebből a langymeleg gödörből. ::(((
https://kfgblog.blog.hu/2009/04/03/vilag_mamikajat_ha_latja/full_commentlist/1#c5437019
Válasz erre: világ mamikáját, ha látja
2009-04-03T13:55:38+02:00
2009-04-03T13:55:38+02:00
ethnografus
http://blog.hu/user/148755
Na ez jó hír, hogy újra megjelentél... (aki eddig "utazo" név alatt futott, de most megállt, lásd: <a rel="nofollow" href="http://latohatar.com).">latohatar.com).</a> Várom a folytatást (bár engem a kosár- és kézilabda hidegen hagy...)
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c4592433
Válasz erre: funny blue
2009-01-21T12:56:32+01:00
2009-01-21T12:56:32+01:00
mzsa
http://blog.hu/user/218916
Ha még mindig nem sikerült Cikláment szerezni, tudok linket küldeni ahol hallgatható (letölthető).<br />
<a href="mailto:mr.mzsa@freemail.hu">mr.mzsa@freemail.hu</a>
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c4455577
Válasz erre: funny blue
2009-01-09T12:23:38+01:00
2009-01-09T12:23:38+01:00
daajka
http://blog.hu/user/212567
Természetese 1983-ra gondoltam.
https://kfgblog.blog.hu/2008/01/05/funny_blue/full_commentlist/1#c4455559
Válasz erre: funny blue
2009-01-09T12:22:20+01:00
2009-01-09T12:22:20+01:00
daajka
http://blog.hu/user/212567
Szia Gábor!<br />
Küldj Cikláment légy szíves, olyan régen keresek. A saját kazik közt kerestem, de, ott nem találtam. "Kokakóla, jégrakéta" jeligére, köszönöm<br />
K. B. IV./a (1883)
https://kfgblog.blog.hu/2008/12/01/kosarlabdas_post/full_commentlist/1#c4124557
Válasz erre: kosárlabdás post
2008-12-02T09:34:03+01:00
2008-12-02T09:34:03+01:00
TFL
http://blog.hu/user/77527
hajrá, <br />
<br />
hát akkor Szombathelyre!<br />
<br />
Az Elite meg kifogta a Pécset (Pécs-t?), nesze neked sorsolás.<br />
<br />
Reméljük a vasi bírók is olvassák bloggert, és elgondolkozva fővárosi sporttársak "sportszerűségén" csakazértis megadják a sanszot. Legalább azta kiegyensúlyozottat...
https://kfgblog.blog.hu/2008/11/27/bizonyos_ertelemben_kozkivanatra/full_commentlist/1#c4090193
Válasz erre: bizonyos értelemben közkívánatra
2008-11-28T13:39:29+01:00
2008-11-28T13:39:29+01:00
violator
A Drót szvsz a legfontosabb sorozat, ami az utóbbi évtizedekben készült. Zseniális, még úgy is, hogy nem hibátlan. A 24-el össze se vetném, teljesen más kategória a kettő. Amúgy szvsz a Hírszerzővel jobban járnál blog ügyileg, ha akarsz reklámokat semmiképpen.
https://kfgblog.blog.hu/2008/11/27/bizonyos_ertelemben_kozkivanatra/full_commentlist/1#c4088324
Válasz erre: bizonyos értelemben közkívánatra
2008-11-28T11:41:08+01:00
2008-11-28T11:41:08+01:00
várakozó
http://blog.hu/user/127001
Kedves Blogger!<br />
<br />
Örülök, hogy végre írtál. Azt hittem, már örökre lemondtál a blogolásról.<br />
<br />
Reklám ügyileg teljesen egyetértek veled. Bár, nekem türelmem nem volt végiggondolni, hogy mim hova nem kerül. Persze engem nem is nagyon érdekel, mert tulajdonképpen magamnak irkálok.<br />
Úgy voltam vele, hogy ha a reklámnélküliséget választom, akkor talán békén leszek hagyva.
https://kfgblog.blog.hu/2008/10/20/vegyes_post/full_commentlist/1#c3708771
Válasz erre: vegyes post
2008-10-21T18:25:53+02:00
2008-10-21T18:25:53+02:00
abszinth
basket daddy, lol. <br />
fizess elő az eurosport2-re, a kertévéket meg torgyánostól vedd le a programból, már csak azért is, mert sokkal férfiasabb férfias és vicces ausztrál rögbit nézni, mint kertévét
https://kfgblog.blog.hu/2008/10/20/vegyes_post/full_commentlist/1#c3701635
Válasz erre: vegyes post
2008-10-21T09:54:09+02:00
2008-10-21T09:54:09+02:00
paha
http://blog.hu/user/170801
hmm, már nem csak kézilabda-, hanem kosárhuligán is lettél? :)<br />
<br />
a második fotót én nem tudom értelmezni, az micsoda?
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3688360
Válasz erre: provokatív post
2008-10-19T20:52:15+02:00
2008-10-19T20:52:15+02:00
Tory
http://blog.hu/user/85837
Boldog születésnapot!<br />
<br />
A késésért meg elnézést:)
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3571683
Válasz erre: provokatív post
2008-10-07T13:28:20+02:00
2008-10-07T13:28:20+02:00
paha
http://blog.hu/user/170801
köszönjük mindketten! :)
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3551527
Válasz erre: provokatív post
2008-10-05T13:03:33+02:00
2008-10-05T13:03:33+02:00
várakozó
http://blog.hu/user/127001
Kicsit megkésve, de boldog szülinapot kívánok én is!
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3493822
Válasz erre: provokatív post
2008-09-29T15:30:12+02:00
2008-09-29T15:30:12+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
ja, és paha, neked meg külön gratulálok:-)<br />
lemaradtam, aztán most megnéztem a blogodat s úgy jöttem rá. szóval neked is meg anitának is.<br />
kfg
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3493735
Válasz erre: provokatív post
2008-09-29T15:23:41+02:00
2008-09-29T15:23:41+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
köszönöm szépen a jókívánságokat.<br />
kfg
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3486565
Válasz erre: provokatív post
2008-09-28T21:32:11+02:00
2008-09-28T21:32:11+02:00
macroplo
Benned nem csak azért nő a kor (s fogadban az idegen anyag), hogy az - év mint év - éltessen, hanem megőrizzen, mint kő-Angkor (fogadd el, öregem, magad!) és ez majd éltesen is tessen.<br />
Ahogy Gaia se mehet gajra, úgy az évek se vénnek látnak: csak idősnek, s a hős apa-ősnek szívét szétdúló évforduló sem visz, csak hoz. <br />
S mi ez a kor az univerzumhoz?!<br />
Szerető szívvel!<br />
Mics<br />
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/28/provokativ_post/full_commentlist/1#c3484350
Válasz erre: provokatív post
2008-09-28T15:24:57+02:00
2008-09-28T15:24:57+02:00
paha
azért én is szeretnék gratulálni! :) és beállítottam egy automatikus sms-t... :-P
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/26/az_elbutulas/full_commentlist/1#c3473107
Válasz erre: az elbutulás
2008-09-26T17:39:27+02:00
2008-09-26T17:39:27+02:00
várakozó
Végre újra ír!<br />
<br />
Az ilyen hosszú kihagyásoknál mindig meijedek, hogy netán baja esett.
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/26/az_elbutulas/full_commentlist/1#c3465602
Válasz erre: az elbutulás
2008-09-26T08:44:09+02:00
2008-09-26T08:44:09+02:00
paha
hurrá :)
https://kfgblog.blog.hu/2008/09/26/az_elbutulas/full_commentlist/1#c3465489
Válasz erre: az elbutulás
2008-09-26T08:25:46+02:00
2008-09-26T08:25:46+02:00
letterforce
Üdv!Örülök, hogy írsz. Kell ez az árnyalat.
https://kfgblog.blog.hu/2008/08/12/diplomacy/full_commentlist/1#c3294494
Válasz erre: diplomacy
2008-09-07T14:38:52+02:00
2008-09-07T14:38:52+02:00
Hadrian VII.
http://blog.hu/user/96843
A Diplomácia tényleg nagyon jó! Javaslom, próbáld ki ezt is: <a rel="nofollow" href="http://konzervatorium.hu/cikkeink/kulturaeletmod/21-1960">konzervatorium.hu/cikkeink/kulturaeletmod/21-1960</a>
https://kfgblog.blog.hu/2008/08/23/sportriporterekrol_csalasokrol_nemzetkarakterologiarol/full_commentlist/1#c3161498
Válasz erre: sportriporterekről, csalásokról, nemzetkarakterológiáról
2008-08-24T19:44:59+02:00
2008-08-24T19:44:59+02:00
Lajos
Hallottátok volna az MR1-en pl. a magyar-ausztrál női vizilabda mérközést, ahol a közvetítő folyamatosan olaszokat mondott ausztrálok helyett.
https://kfgblog.blog.hu/2008/08/23/sportriporterekrol_csalasokrol_nemzetkarakterologiarol/full_commentlist/1#c3158031
Válasz erre: sportriporterekről, csalásokról, nemzetkarakterológiáról
2008-08-24T09:11:26+02:00
2008-08-24T09:11:26+02:00
kfg966
http://blog.hu/user/68798
arisztaigeisz<br />
olcsó poén lenne azt mondani, hogy te meg a fogalmazáshoz meg a megértéshez nem értesz. de azért vegyük sorra:<br />
"nem értesz a kézilabdához, amikor..." valaki vagy ért hozzá, vagy sem. talán azt akartad mondani, hogy a témával kapcsolatos tájékozatlanságot árulok el akkor, amikor. lelked rajta, lehet, hogy igazad van, persze így kevésbé lett volna bombasztikus a kezdés.<br />
<br />
sehol nem állítottam, hogy csak az utolsó öt percben volt néhány vitatható ítélet. a te mondatod megfogalmazásából ráadásul úgy tűnik, mintha én azt állítottam volna, hogy a bronzmeccsen kívül egyáltalán nem volt vitatható bírói ítélet, s annak is csak az utolsó percében. nyilván azt akartad mondani, hogy azt állítottam, hogy a bronzmeccsnek csak az utolsó néhány percében láttam téves bírói ítéletet - de ezt sem mondtam. volt tévedés a meccsen elég sok, de ezek az utolsó öt perc kivételével nem konzekvensen minket sújtottak. <br />
<br />
viszont ráadásul azt sem mondtam, hogy az utolsó öt percben nem inkább minket sújtottak volna. azt mondtam, és ezt tartom is, hogy nagyon könnyű magyarázat a bírók ténykedésére fogni ezt a vereséget. mert ezzel elkerüljük a számvetést azzal, hogy a magyar kézilabda milyen állapotban van. és sajnos a hátország rossz állapotban van. ez a válogatott most olyat teljesített, ami felülmúlja azt, amit a hátország indokolna. és ha ezzel nem nézünk szembe, akkor a következő olimpián az erőn felül teljesítés már nem a negyedik helyet, hanem a szimpla kijutást fogja eredményezni.<br />
<br />
2. hát, ha arra gondolok, hogy láthattam volna herczeg-südit vagy a kékes fivéreket... hát, talán nem is volt olyan nagy baj a légi fedezet hiánya. végülis baráti tűzben elesni milyen gáz:-) de félre a tréfát: azért vagyunk ilyen kiemelkedőek a sportszerűtlenségi statisztikában, mert nincs magyar bírópáros? <br />
<br />
3. mi köze ennek ahhoz, hogy sosem sportoltam? tudom, hogy milyen a sportdiplomáciánk - de ez hadd ne az én hibám legyen. ha ez tényleg olyan fontos, akkor egri viktor miért csalást nem emleget, hanem miért nem azt, hogy rossz a sportdiplomáciánk. érdekes módon ez a te minősítő megjegyzésed éppen az én igazamat támasztja alá. ha a sportdiplomáciai tevékenység ilyen fontos, mi meg nem végezzük jól, akkor megint csak az a helyzet, hogy mi basszuk el a dolgokat s másokat hibáztatunk. ez nem ütött szöget a fejedbe, édes?<br />
<br />
4. lassan eljutunk odáig, hogy a kézilabda és a vízilabda pontozásos sportág? ha nem adjuk el - bírói segédlet nélkül - az ausztrlok ellen a három gól előnyt, akkor irreleváns lett volna a kiállítás az utolsó percben. ugyanígy a koreaiak ellen nagyon sokat hibáztunk - ha ez nem lett volna, a bírók is kevesebbet tehettek volna. <br />
<br />
5. te meg közhelyeket szajkózol, s erre alapozva minősítesz. ha tán megmondanád, hogy mire gondolsz, akkor tudnék válaszolni.<br />
<br />
az meg szerintem olyan aranyos, hogy idepöttyintesz egy csomó pontot, úgy tűnik, mintha beszélgetést kezdeményeznél, aztán meg aszondod, hogy nem vagy kíváncsi a válaszra. ez aztán az egyéniség, a nyitottság meg az udvariasság.:-)<br />
<br />
lenis<br />
egyrészt örülök a véleményed megfogalmazása módjának. 14 tévedés egy meccsen sajnos mostanában nem olyan sok:-(<br />
az meg, hogy ez a két riporter tényszerű... hát, ezzel én nem értek egyet. gulyás lászlóval kapcsolatban annál inkább.:-)